Valmetin ja Metsä Groupin 3D-kuitutuotteita valmistavalle koetehtaalle laatuinnovaatiopalkinto

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 11.11.2022 klo 9.00

Valmet ja Metsä Groupin innovaatioyhtiö Metsä Spring ovat voittaneet kansallisen质量创新奖-palkinnon koetehtaallaan, joka valmistaa uudenlaisia Muoto®-kuitutuotteita。Yhteistyöprojekti voitti potentiaalisten innovaatioiden sarjan。Kilpailun kriteerit olivat uutuusarvo, hyödynnettävyys, oppiminen, asiakaslähtöisyys ja tuloksellisuus。优秀芬兰julkisti voittajat palkintojenjakotilaisuudessa Helsingissä 10.11.2022。

Koetehdas vihittiin käyttöön tämän vuoden elokuussa, ja sen tavoitteena on kehittää kilpailukykyinen, uusiutuvasta raaka-aineesta valmistettu ja kierrätettävä kuitupakkaus korvaamaan muovia。Tuotteet valmisstetaan käyttövalmiina eri loppukäyttöihin。monkerrosrakenteen ansiosta tuotten ominaisuudet, kuten lujuus ja pinnan sileys,Erottuvat laadullisesti edukseen muiden kilpailevien menetelmien tuotteista。

3D-teknologia yhdistää pakkausmateriaalin ja pakkauksen valmistusproessit samaan tuotantolinjaanja takaa恢复sitehokkaan tuotantoproessin muun muassa vedenkäytön suhteen。Linjalla在korkea automaatioaste ja suuri tuotantokapasiteetti。妥妥的prosessissa ei synny jätettä, van sivuvirrat käytetään prosessissa uudelleen。Meneillään on demovaihe, josta siirrytään seuraavaksi tuotteiden markkinatestaukseen pilottiasiakkaiden kanssa。

" 3D-kuitutuoteteknologia on Valmetille erittäin kiinnostava tulevaisuuden value -Kuituvalospakkausten ennustetaan pakkaussektorilla kasvavan volyymiltään nopeimmin。Kasvua tukevat muovin käytön rajoitteet, trendinomaisesti pienenevä keskimääräinen pakkauskoko sekä noutoruoan suosion kasvu。3d - kuitutuoteteteknologia上meille täysin uutta, mutta kehityksessä上pystytty hyödyntämään Valmetin vankkaa kokemusta ja osaamista kartonkikoneteknologiassa ja -prosesseissa。tavoittena on tuoda markkinoille paitsi tootantokapasitetiltaan myös lopputuotten tootantokustannuksiltaan ja laadultaan kilpailukykyinen teknologia ", sanoo佩特里Rasinmaki, Valmetin Paperit-liiketoimintalinjan kartonki- ja paperikoneliiketoimintayksikön johtaja。

Kasvava pakkausteollisuus kaipaa uusia vastuullisia vaihtoehtoja, joista Muoto在meidän avauksemme上。Olemme edenneet nopeasti henkilöstön koulutusohjelmassa syntyneestä ideasta koetehtaaseen, mistä kiitos kuuluu vahvalle pohjaosaamisellemme ja tietysti erinomaiselle yhteistyöverkostollemme。Suomalaisen metsäteollisuuden uudistumiskyvystä voi olla ylpeä”,Metsä Groupin projektijohtajaJarkko Tuominensanoo。

Petri Rasinmäki, johtaja, Paperit-liiketoimintalinja, Kartonki- ja paperitehtaat, Valmet, puh。+358 40 042 8422

Valmet on mailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle。Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa。17 500 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä。

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta。Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin。Sulautuneiden yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2021 oli noin 4,5 miljardia euroa。

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa。

Seuraa meitavalmet.fi|推特 | Twitter (IR) | LinkedIn | 脸谱网 | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |

Henkilotietojen kasittely