Valmettoimittaaahakelämpökeskuksentampereen endergiantuotanolle

Valmet Oyj:NLehdistötiedote27.2014 Klo 12:30

Valmettoimittaaahakelämpökeskuksentampereen energiantuotutano oy:lle tampereen hervantaan。valmetin toimituskäsittääKokonaisenLämpölaitoSratkaisun。

Uusi polttoaineteholtaan 49,5 megawatin (MW) hakelämpökeskus on osa Tampereen Sähkölaitos -konsernin investointiohjelmaa, jonka avulla yhtiö pyrkii lisäämään uusiutuvien polttoaineiden osuutta tuotannossaan.Polttoaineenaan metsähaketta ja turvetta käyttävä uusi keskus vähentää tarvetta käyttää raskasta polttoöljyä käyttäviä lämpökeskuksia ja siten vähentää kaukolämmön tuotannosta aiheutuvia hiilidioksidipäästöjä.keskusliitetäänperuskuormalaitokseksi tampereenkaukolämpöverkoon,ja se palvelee ensisijaijaisesti hervannan aluetta。UudenHakelämpökeskuksenLämmöntuotantoaloitetaan toukokuussa 2015。

Valmetin HYBEX-leijukerrostekniikkaan pohjautuvassa lämpölaitosratkaisussa on kiinnitetty erityishuomiota melun ja päästöjen torjuntaan muun muassa äänenvaimennuksen, laitevalintojen, kolmekenttäisen sähkösuodattimen ja savukaasupesurin avulla.Laitosta Ohjataan Metson Toimittamallaautomaatiojärjestelmällälläkaukokäyttöisestilielahden valvomostakäsin。Tilauksen Arvo在Noin 27 Miljoonaa Euroa上。pääosatilauksesta kirjataan valmetin vuoden 2014EnsimmäisenNeljänneksensaatuihin tilauksiin。

"Uuden lämpökeskuksen merkitys on suuri Hervannan ja Kaukajärven kaukolämmöntoimituksen varmistamisen kannalta. Lämpökeskuksen käyttö painottuu talviaikaan sekä voimalaitosten huoltoaikoihin", muistuttaa toimitusjohtaja Antti-Jussi Halminen Tampereen Energiantuotannosta.

Valmet JA Tampereen Energiantuotanto ovat viime vuosina vuosina teheetpaljonLämpölaitoksiinliittyvääyhteistyötä。Keväällä2013Tampereen Energiantuotanto vihki tampereen sarankulmassa valmetin toimittaman 33 MW:npellettilämpölaitoksen,lajissaan suomen suorin上的Joka,Joka。

tietoa tampereen energiantuotanosta

Tampereen Energiantuotanto oyKuuluuuuuuuuuuuuulaTeenSähkölaitos-yhtiöihinJavastaakanserninsähkön,kaukolämmönjakaukojujäähdytytyksentuotannostaOSATAMPEREENSähkölaitos -YhtiöidenStrategiaa上的Uusiutuvan Energian osuuden kasvattaminen。www.sahkolaitos.fi

Valmet Oyj

LisätietojaAntaa:
Antti-Jussi Halminen,Toimitusjohtaja,坦佩雷恩energiantuotano oy,
puh。+358 40 801 6397,antti-jussi.halminen@sahkolaitos.fi

Juha Uvanto,Myyntipäällikkö,Sellu Ja Energia -Liiketoimintalinja,Valmet
puh。+358 40 548 2980,juha.uvanto@valmet.com

Valmet Oyj在Maailman Johtava Sellu-,Paperi-JA EnergiateOllisuuden Teknologia- Ja Palvelutoimittaja。11 000 AmmattilaistammeYmpäriMaailmaaTyöskenteleeLähelläAsiakkaitamme,sitoutuneina asiakkaidemme Menestykesenkeenksenedistämiseen -jokaPäivä。

Valmetin Asiakkaillen Tarjoamat Palvelut Kattavat Kaiken Kaiken Kunnossapidon ulkoistuksesta tehtaiden ja voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin。vahvan teknologiatarjontamme ytimen muodostavat kokonaiset sellutehtaat,pehmopaperin-,kartongin- ja paperInvalmistuslinjat ja biioenergiaa biioenergiaa tuottavat voimalaitokset。

Yli上的Valmetilla 200 Vuoden Teollisuushistoria,JaYhtiöSyntyiUudestaan​​ Sellu-,Paperi- Ja Ja ja voimantuotantoliiketoiminnan irtautuiminnan irtautuesa metso oyj:Stäjoulukuussa2013Tulla Maailman Parhaaksi Asiakkaidensa Palvelussa上的Valmetin Tavoitteena。

valmetinpääkonttorisijaitsee espoossa ja sen osakkeet noteerataan nasdaq omx helsinki oy:ssä。

LueLisääwww.valmet.fi,,,,www.twitter.com/valmetglobal

库瓦萨:
Antti-jussi Halminen,Toimitusjohtaja,tampereen Energiantuotanto oy(VAS),
Juha Uvanto,Myyntipäällikkö,Sellu Ja Energia -Liiketoimintalinja,Valmet(OIK)