Valmet Oyj:n ammattilehdistölehdistötiedote 12.11.2018 klo 11:00

Valmet toimittaa savukaasujen pesu- ja lämmöntalteenottolaitoksen Kotkan Energian Korkeakosken hyötyvoimalaitokselle Kotkaan。Pesurin avulla Kotkan Energia pystyy ottamaan savukaasussa olevasta vesihöyrystä energiaa talteen ja lisäämään kaukolämmön tuotantotehoaan。

提拉斯sisältyy Valmetin vuoden 2018 neljännen neljänneksen saatuihin提拉克辛。Tämän laajuisen projektin arvo关于tyypillisesti 2-10 miljoona euroa。Uusi savukaasujen pesu- ja lämmöntalteenottolaitos otetaan käyttöön vuoden 2019 lokakuussa。

"Toteuttamalla pesuri-investoinnin olemme jälleen askeleen lähempänä CO2-neutraalia tuotantoa。Kasvihuonepäästöt vähenevät vuodessa 4 000吨,mikä vastaa yli 10000 edestakaista lentoa赫尔辛基ja Ivalon välillä。Myös resressitehokkuus nousee merkittävästi。Turvetta, maakaasua, öljyä ja muita polttoaineita jää polttamatta 1 500 omakotitalon lämmitystä vastaavan vuosikulutuksen verran", sanoo toimitusjohtajaTimo AaltonenKotkan Energia Oy:stä。

"提拉斯在jatkoa Valmetin aiemmin toimittamille jätevoimalaitosten savukaasujen lauhdutuslaitoksille。Kyseessä on jo toinen samanlainen toimitus Kotkan Energialle, sillä toimitimme ensimmäisen laitoksen kierrätyspolttoainekattilan savukaasujen puhdistukseen ja lämmön talteenottoon vuonna 2009", kertoo Valmetin Ympäristöjärjestelmät-liiketoiminnasta vastaava johtajaRisto Hamalainen

Korkeakosken hyötyvoimalaitoksessa hyödynnetään kotitalousjätettä energiana korvaamaan Venäjältä tuotua maakaasua。Laitos valmistui kaupalliseen käyttöön vuonna 2009 ja tuottaa energiaa noin 260 GWh。

Tietoa Valmetin toimituksesta

Valmetin toimitus sisältää savukaasujen pesu- ja lämmöntalteenottolaitoksen kiertopumppuineen sekä kaukolämpölämmönvaihtimen。Toimitukseen kuuluu myös puhaltimen uusinta ja uusi piippu。Tilaukseen littyy optiona lauhteenkäsittely。

Toimitus kattaa laitoksen sununnittelun, hankinnat, valmistuksen, kuljetukset, asennuksen, käyttöönoton ja koulutuksen。维美vastaa myös sähköistyksen ja自动化perussuunnittelusta sekä moottori- ja仪器仪表imituksista。

亚细亚铁条,Kotkan Energia Oy

Kotkan Energia Oy on Kotkan kaupungin kokonaan omistama energiakonserni。Sen liiketoiminta jakautuu energian tuotantoon, kaukolämpöpalveluihin ja sähköverkkoihin。Konserniin kuuluvat emoyhtiön lisäksi tytäryhtiöt Karhu Voima Verkko Oy ja Karhu Voima Palvelu Oy。Yhtiön päätuotteita ovat kaukolämpö, teollisuushöyry ja -sähkö sekä jätteenhyötykäyttöpalvelu。

Risto Hämäläinen, johtaja, Ympäristöjärjestelmät, Sellu ja energia -liiketoiminta, Valmet, puh。040 505 2001

Valmet on mailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle。Tavoitteemme on tulla mailman parhaaksi asiakkaidemme palvelussa。

瓦瓦技术学家atarjonnan ytimen muodostavat sellutehtaat, pehopaperin -, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset。Valmetin edistykselliset palvelut ja automaatioratkaisut parantavat asiakkaidemme tuotantoprosessien lotettavuutta ja suorituskykyä sekä tehostavat raaka-aineiden ja energian käyttöä。

Valmetin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,1米贾迪亚euroa。Yli 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä。Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä。

卢lisaawww.valmet.fiwww.twitter.com/valmetglobal

Henkilotietojen kasittely