Tuleva Valmet Toimittaa Lignoboost -Laitoksen Stora Enson Uuten Biojalostamoon Sunilan Tehtaalle

美卓:n lehdistötiedote 29.10.2013 klo 11:00 paikallista aikaa

Metson Massa,Paperi Ja Voimantuotanto -Liiketoiminta,Tuleva Valmet,Toimittaa Lignoboost -Ligniininerotuslaitoksen Stora Enson Sunilan Sellutan Sandutehtaalle,Joka SijaitseeKotkanLähellä。Osa Stora enson 32 Miljoonan Euron Biojalostamoprojektia上的Tämätamitus。TuotannonSuunnitellaanKäynnistyvänVuoden2015年EnsimmäisenNeljänneksenAikana。Tilauksen Arvoa Ei Julkisteta。TilausSisältyy梅森马萨,Paperi Ja Voimantuotanto -Segingin Vuoden 2013NeljännenVuosineljänneksenSaatuihinTilaukinIin。

liignoboost -laitos on integroitu osa sellutehdasta。Laitoksessa sellutehtaan mustalipeästä erotetaan ja otetaan talteen ligniini。库瓦图拉ligniinillä voidan korvata merkittävä osa meesauunissa käytettävästä maakaasusta, minkä vuoksi uusi biojalostamo laskee tehtaan hiilidioksidi-päästöjä。投资myös ensimmäinen askel kohti uutta, ulkoisille asiakkaille suunnattua ligninii - likeitomintaa。

“球球investointi上merkittäväaskel Sunilan tehtaan muutoksessa innovatiiviseksi JAasiakaslähtöiseksibiojalostamoksi。Investointi parantaa tehtaanympäristösuorituskykyäJA mahdollistaa斯道Enson生物材料-divisioonan askeleen kohti ligniinipohjaisten uusiutuvien ratkaisujen uusia markkinoita,” 斯道SANOO生物材料Enson,divisioonan tuotannosta JA investoinneista vastaava johtaja johtaja萨卡里Eloranta。

“LignoBoost on yksi uusista bioteknologia-ratkaisuistamme, jotka vastaavat kasvavaan kiinnostukseen hyödyntää uusiutuvia bio-materiaaleja。Alunperin teknologian kehittivät Innventia ja Chalmersin teknillinen yliopisto。Metso hankki teknologian kokonaisuudessaan vuonna 2008 ja在kehittänyt sitä eteenpäin。Olemme tyytyväisiä, että Olemme onnistuneet kehittämään teknologian kaupalliseen kokoluokkaan asiakkaidemme project jekteissa, " kertoo Metson Sellu ja Energia - likitoimintalinjan biomaterialit -toiminnon johtaja Anders Larsson。

Toimitukseen Kuuluu Lignoboost -Laitos,Joka Tuottaa 50 000 Kuutiotonnia KuivattuaLigniiniävuodessa。TämäLaitos在Toinen Kaupallinen Lignoboost -Laitos Maailmassa。EnsimmäinenLaitosKäynistyiTänäVuonnadomtarinplymouthin tehtaalla,Pohjois-Carolinan Osavaltiossa Yhdysvalloissa。

Stora Enson Biomaterials -Divisioona Tarjoaa Paperin,Kartongin Ja Pehmopaperin Valmistajille Laajan Valikoiman Erilaisia Sellulaatuja.liiketoiminnanatuja.LiiketoiminnanTavoitteena onKehittääKorkeanlisäarvon生物Pohjaisia Tuotteita,Jotka AuttavatAsiakkaitaVähentämäänyMpäristöjalanjälkeänn。Sunilan Tehtaan VuosikapasiteTi在370 000吨Havusellua。Tehdastyöllistäänoin230henkilöä。

Metson Massa-,Paperi- Ja Voimantuotantoammattilaiset Ovat Erikoistuneet Prosseihin,Koneisiin,Laitteisiin,Palveluihin,Paperikonekudoksiin Ja Suodatinkankaisiin。Tarjontamme Ja Kokemuksemme Kattavat Prosussin Koko Elinkaaren:UudetTuotantolinjat,Uudistukset JA Palvelut。

2014年tammikuusta alkaen Metson Massa, paperi ja voimantuotanto - likitoiminta palvelee asiakkataan entistäkin vahvemmin ja kilpailukykyisemmin itsenäisenä pörssiyhtiönä nimeltä Valmet。

www.metso.com/energy,www.twitter.com/metsoenergy.

梅索在KansainvälinenTeknologia-贾帕弗劳蒂莫蒂瓦省亚太斯泰伦·卡韦斯 - ,Maarakennus-,Massa Ja Paperi-SekäÖljy-贾卡斯·普拉拉。Metson 30 000 Osaajaa Yli 50 MaassaEdistävätasiakkaidemmekannattavuutta jakestävääkehitystäympärimaailman。Metson Osakkeet在Listattu Nasdaq Omx赫尔辛基Oy:Ssä。

www.metso.com,www.twitter.com/metsogroup.

Anders Larsson,Johtaja,BioMateriaalit,Sellu Ja Energia -Liiketoimintalinja,Massa,Paperi Ja Voimantuotanto,Metso,Puh。+46 70 588 5477

Kari Remes,Johtaja,Talteentotto,Sellu Ja Energia -Liiketoimintalinja,Massa,Paperi Ja Voimantuotanto,Metso,Puh。+358 40 709 2015