Valmet Oyj:n lehdistötiedote 3.10.2016 klo 11.00

Valmet toimittaa automaatiojärjestelmän uuteen täysin sähkökäyttöiseen E-ferry-lauttaan。提劳克森提基拉彭兰塔莱宁提克洛利斯维塞多,约卡瓦斯塔阿鲁克森sähköisestä propulsiojärjestelmästä。

提劳斯sisältyy Valmetin vuoden 2016 kolmannen neljänneksen saatuihin tilauksiin。Tilauksen arvoa ei julkisteta。Tyypillisesti automaatiojärjestelmätoimituksen arvo vaihtelee alle miljoonasta eurosta kolmeen miljoonaan euroon。Toimitus ajoittuu vuoden 2017 toiselle neljännekselle。

"Valmetin ratkaisu on teknisesti erinomainen, ja yhtiö esitti siitä vahvoja referenssejä。技术学täydentää hyvin Visedon voimansiirtojärjestelmää uudella sähkölautalla”,sanoo Visedon palveluista vastaava johtaja汉娜Huppunen

“Valmetin tavoitteena在jatkuvasti kehittää edistyksellisiä automaatioratkaisuja。Tämän kaltaiset innovatiiviset ja ympäristöystävälliset projektit motive ivat meitä haastamaan itseämme。Järjestelmämme lisää laivan lotetettavuutta, käytettävyyttä ja turvallisuutta sekä tehostaa sen toimintaa", toteaa Valmetin laiva-automaatiosta vastaava johtaja约翰Weierud

Täysin uutta ympäristöystävällistä lauttateknologiaa

Sähkölauttaprojekti on saanut rahoitusta欧盟:n Horizon 2020 -tutkimus- ja tuotekehitysohjelmasta。Hankkeessa sununnitellaan, rakennetaan ja demonstroidaan täysin sähkökäyttöinen 'vihreä' lautta, joka ei saastuta eikä aiheuta hiilidioksidipäästöjä。Projekti edistää energiatehokasta, päästötöntä lauttaliikennettä saarille, rannikkoalueilla ja sisävesillä niin Euroopassa kuin muuallakin。

劳泰拉上4,2兆瓦的titunin akkujärjestelmä, joka tulee olemaan suurin tähän mennessä täyssähköiseen劳泰安asennettu。Arvioiden mukaan sähkölautta aiheuttaa vuosittain noin 2 000吨vähemmän CO2 päästöjä ja 41,5吨vähemmän typenoksidipäästöjä verrattuna samankokoiseen dieselkäyttöiseen lauttaan。

mailman ensimmäinen täysin sähkökäyttöinen lautta alkaa liikennöidä Tanskassa Itämeren rannalla sijaitsevan aeren saaren ja mantereen välillä noin 10 merimailin matkaa。

Täysin sähkökäyttöistä ympäristöystävällistä lautaa operoidaan Valmetin automaatiojärjestelmän avulla。

Teknistä tietoa Valmetin toimituksesta

Valmet toimittaa sähkölautalle integroidun Valmet DNA IAS-automaatiojärjestelmän, jolla ohjataan ja valvotaan lautan koneistoa ja hälytyksiä, sekä etäkäyttöjärjestelmän sähköisten propulsiokäyttöjen ja keulapotkurien ohjaamiseen komtosillalta。

Valmet DNA -järjestelmä on sununniteltu täysin kahdennetuilla prosessiasemilla siten, että aluksen kahden propulsiojärjestelmän redundanttisuus toteutuu。Alus voi kaikissa tilanteissa palata turvallisesti satamaan, vaikka toinen aluksen propulsiojärjestelmistä ei toimisikaan。

Etäkäyttöjärjestelmän kosketusnäyttöjen ja aluksen komomentosilan ohjauslaitteistojen synkronoinansiosta ohjausaikkaa voidaan vaihtaa turvallisesti ja nopeasti。

Toimitukseen sisältyy myös hälytys- ja trenditietojen historiatiedonkeruuasema, joka kerää tietoja Visedon sähkön hallinta- ja kulutusjärjestelmistä。

Tietoja asiakkaasta Visedo Oy

Visedo Oy kehittää ja valmistaa sähköisessä voimansiirrossa käytettäviä komponentteja tehoalueella 30-700 kw raskaisiin työkoneisiin, laivoihin ja linja-autoihin。Yhtiön pääkonttori ja tehdas sijaitsevat Lappeenrannassa。Yhtiöllä上的ISO 9001:2008- ja ISO 14001:2004 -serfifioinnit。

Projekti on saanut rahoitusta欧洲联盟在地平线2020 -tutkimus- ja tuotekehitysohjelmasta avustussopimuksella numero 636027。

Per Syvertsen, teknologiapäällikkö, laiva-automaatiojärjestelmät, Valmet,呸。+47 3330 5660

海基·坦纳(Heikki Tanner), myyntipäällikkö, Automaatio-liiketoimintalinja, Valmet,呸。040 557 0780

Valmet on mailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle。Tavoitteemme on tulla mailman parhaaksi asiakkaidemme palvelussa。

瓦瓦技术学家atarjonnan ytimen muodostavat sellutehtaat, pehopaperin -, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset。Valmetin edistykselliset palvelut ja automaatioratkaisut parantavat asiakkaidemme tuotantoprosessien lotettavuutta ja suorituskykyä sekä tehostavat raaka-aineiden ja energian käyttöä。

Valmetin likevaihto vuonna 2015 oli noin 2,9 miljardia euroa。12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä。Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä。

卢lisaawww.valmet.fiwww.twitter.com/valmetglobal