Valmet toimtaa savukaasujen lauhdutusjärjestelmän Helenin vusaaren biolämpölaitokselle赫尔辛基

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 18.2.2020 klo 11.00

Valmet toimittaa savukaasujen lauhdutusjärjestelmän Helen Oy:n vusaari C -biolämpölaitokselle赫尔辛基。Uusi laitos tulee toimmaan erittäin energiatehokkaasti, sillä sen savukaasuista otetaan lämpö talteen Valmetin kehittyneellä ympäristöteknologialla。Ratkaisu lisää kaukolämmön tuotantokapasitetia 69 megawattia。

TilausSisältyyValmetinVuoden 2020EnsimmäisenNeljänneksenSaatuihinTilauksiin。TämänTyyppistenTilausten Arvo在Noin 20-30 Miljoonaa Euroa。SavukaasujenLauhdutusjärjestelmäLuovutaanHelenille Joulukuussa 2022。

“YhtiömmeTavoitteenaon olla hiilineutraali Vuoteen 2035Mennessä。kun savukaasut JohdetaanPolttoprosessinJälkeenLauhdutusJärjestelmäänääänäänäänämäänämäänämäänämäänämäänämäänmämämäänmämäänGoOkkaasti。LämmöntalteenottoNostaa Vuosaaren LaitoksenHyötysuhteen诺伊州122 Prosenttiin Laskettuna PoltoaineenTehollisestaLämpöarvosta“,Sanoo Projektijohtajaantti saikkonenHeleniLtä。

“PoikkeuksellisenKorkeaLämmöntalteenottoSaadaanKäytämälläAbsorptiolämpöpumppuja,Jotka Alentavat Pesurin VedenLämpöttämällällälälälläPiippuunMeneväSavukaasuAst 12-Asteiseksi。SähkönSijaanabsorptiolämpöpumputtoimivatmatalapainehöyryllä“,Kertoo ValmetinYmpäristöjärjestelmistäpastaavaJohtajaRistoHämäläinen.

Tietoja Valmetin Toimituksesta

Valmetin ToimitusSisältääLaitteistotAsaausujenLauhdutukseen,LauhteenKäsittelyynJAKattilassa TarvittavanLisävententootantoon。

Biolämpölaitoksenkiertoleijuteknoloaahyödyntävävästäkattilastaottetaan savukaasut talteen lauhduttamalla niiden kosteusmärkäpesurissa。KosteuttaLisätääänKostuttamallaKattilaanMemevääPalamisilmaa。LämmöntalteenottoLisäälaitoksenKaukolämmöntuotantokapasiteettia69 Megawattia,Mikä在Yli 30 Prosenttia Polttoainetehosta PerustuenTeholliseenLämpöarvoon。

ProsesssaSyntyvääavukaasulauhdettaKäsitellääääääääänJaKäytetäänAkakavetenäkattilalaitoksessaJaVedenkäsittelynJälkeenKattilassaLisävetenä。

Tietoja Asiakkaasta Helen Oy

Helen Oy on yksi Suomen suurimmista energiayhtiöistä, jolla on jo yli 500000 asiakasta。Yhtiö tuottaa ja myy sähköä, kaukolämpöä ja kaukojäähdytystä sekä tarjoaa ratkaisuja alueeliseen ja uusiutuvaan energiaan, älykkäisiin kiinteistöihin ja sähköiseen liikenteeseen。Helenin tavoitteena on saavuttaa energiantuotannossaan sataprosenttinen hiilineutraalius vuonna 2035。

RistoHämäläinen,Johtaja,Ympäristöjärjestelmät,Sellu Ja Energia -Liiketoiminta,Valmet,Puh。+358 40 505 2001

在johtava prosessitknologian, automaatioratkaisujen toimittaja kehittäjä sellu, paperi- ja energiateollisuudelle。Tavoitteemme on tulla maailman parhaaksi asiakkaidemme palvelussa。

valmedin liikevaihto vuonna 2019 oli noin 3,5 miljardia Euroa。Yli 13 000 AmmattilaistammeYmpäriMaailmaaTyöskenteleeLähelläSealkaitamme,西部亚洲亚洲梅斯特克服梅斯泰森Edistämiseen - JokaPäivä。ValmetinPääkonttoriSijaitseeEspoossa JA Sen Osakkeet Nooterataan纳斯达克赫尔辛西斯州。

卢lisaawww.valmet.fi.www.twitter.com/valmetglobal.

HenkilötietojenKäsitely