Valmet toimtaa kehittyneen automaatioraisun Oulun energy uuteen biovoimaitokseen

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 22.10.2018 klo 11:00

Valmet toimtaa laajan automaatioratkaisun Energian uuteen biovoimalaitokseen, joka on rakenteilla Laanilan teollisuusalueella Oulussa。Automaatioteknologian tilaus on jatkoa päälaitetilaukselle, jonka Oulun Energia teki tammikuussa 2018。

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2018 toisen neljänneksen saatuhin tilauksiin。sununnitelmien mukaan järjestelmän käyttöönotto alkaa eni vuonna, ja laitos aloittaa kaupallisen toimintansa vuoden 2020 loppuun mennessä。

Uusi 215 megawatin monpolttoainevoimalaitos käyttää polttoaineinaan noin 70 prosenttia puuta, 15 prosenttia kierrätyspolttoaineita ja 15 prosenttia turvetta。我们将为你提供能源。

Saumattomasti toimiva laitos

“Valmet DNA -automaatioratkaisun avulla pystymme kytkemään Laanilan ja Toppilan laitokset toisiinsa ja optimoimaan niiden energiantuotannon tehokkuutta”,sanoo Oulun energy project tijohtajaJukka Salovaara。Lisäksi Laanilan laitoksen laitteet ja automaatioteknologia tulevat yhdeltä toimittajalta, kokonaisudesta tulee saumattomasti yhteen toimiva, jolin prosessit ovat sujuvia ja hallittuja

Valmistuttuaan Laanilan laitos korvaa Toppila I -voimalaitosyksikön, joka ei täytä vuoden 2020 uusia ympäristövaatimuksia ja poistutuotannosta。Vuonna 1995 käyttöönotettu Toppila II -voimalaitosyksikkö jatkaa energiantuotannossa elinkaarensa loppuun saakka eli arviolta vuoteen 2035。

Yhteistyö syventynyt vuosien mittaan

Valmet toimtaa Laanilan laitokselle päälaitteista monpolttoainekattilan sekä savukaasujen puhdistus- ja lauhdutuslaitteiston, kuten aiemmin tänä vuonna on tiedotetu。nyt laajennettu kattamaan上的计划myös Valmet DNA -automaatiojärjestelmä, jolla ohjataan ja tuetaan koko laitoksen tomintaa。

Valmetin automaatioteknologiaa on ollut käytössä Oulun Energian Toppila I- ja Toppila II -voimalaitosyksiköissä jo vuosien ajan。Uusin tilaus rakenteilla olevalle Laanilan monpolttoainevoimalaitokselle jatkaa yhtiöiden monivuotista menestyksekästä yhteistyötä。

“在hienoa jatkaa ja syventää yhteistyötä Oulun Energian kanssa。Tässä project jektissa Valmet DNA -automaatiojärjestelmän toimittaminen uudelle laitokselle on erityisen merkityksellistä, koska myös kattila ja savukaasujenkäsittelylaitteisto tulevat Valmetilta", toteaa myyntijohtaja奥利KoivumakiValmetin Automaatio-liiketoiminnasta。

Tietoa Valmetin toimituksesta

Valmetin toimitus sisältää Valmet DNA -automaatiojärjestelmän, turvajärjestelmät ja informaationhallintajärjestelmän, jossa on sovellukset päästöjenhallintaan ja kfi -mittareiden laskentaan。

Tietoa Oulun Energia Oy:stä

Oulun Energia -konserni on pohjo - suomen johtava energiayhtiö。Sen toiminta kattaa koko energia-alan arvoketjun: raaka-aineiden tuotannon, sähkön ja lämmön tuotannon, myynnin ja jakelun sekä monpuolisesti erilaisia palveluita。Konsernin palveluksessa网址:lähes 400 ammattilaista。

Oulun Energian Laanilan-hanke on yksi suurimmista investinneista Oulun alueella pitkään aikaan。voimaitoksen kustannusarvio在200米的euroa上。

Laanilan biovoimalaitos

Olli Koivumäki, myyntijohtaja, Automaatio, Valmet, puh。040 749 7314
Jukka Salovaara, projektijohtaja, Oulun Energia, puh。044 703 3600

在johtava prosessitknologian, automaatioratkaisujen toimittaja kehittäjä sellu, paperi- ja energiateollisuudelle。Tavoitteemme on tulla maailman parhaaksi asiakkaidemme palvelussa。

我们的研究人员对我们的论文进行了详细的分析,并对我们的论文进行了详细的分析。Valmetin edistykselliset palvelut ja automaatioratkaisut parantavat asiakkaidemme tuotantoproessien rotettavuutta ja suorituskykyä sekä tehostavat raaka-aineiden ja energian käyttöä。

Valmetin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,1 miljardia euroa。Yli 12000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä。Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan纳斯达克Helsingissä。

卢lisaawww.valmet.fi,www.twitter.com/valmetglobal

Henkilotietojen kasittely