Valmet toimtaa rikkihappolaitoksen Metsä Groupin biotuotetehtaalle Äänekoskelle

Valomet Oyj:NLehdistötiedote20.5.2016 KLO 9:00

Valmet toimtaa rikkihappovalmistusta varten Metsä Groupin Äänekoskella sijaitsevalle biotuotetehtaalle tehtaan omaa rikkihappovalmistusta varten。阿曼rikkihappolaitoksen avulla biotuotetehdas pystyy hyödyntämään sellunvalmistusprosessissa syntyvien hajukaasujen kemikaaleja。Tämä autaa vähentämään merkittävästi vesistöön kohdistuvaa sulfaattikuormitusta。莱托斯käynnistyy vuoden 2017 kolmannella neljänneksellä。

Valmetin Toimitus在OsaMetsäGroupin Noin 20 Miljoonan Euron RikkihappolaitoSinvestia。Tilaussisältyyvalmetinvuoden 2016 ToisenVuosineljänneksenSaatuihinTilauksiin。Tilauksen Arvoa Ei Julkisteta。

“HajukaasujenRikkiyhdisteistäProssikemikaalavalmistava rikkihappolaitos在MerkittäväSaskelKohti Suljettua Kemikaalikieroa,Joka Parantaa BiotuotetehtaanYmpäristösuorituskykyäEdelleen”,Sanoo Biotuotetehtaan Projektijohtaja蒂莫梅里维利奥梅萨尔集团塔。

“Raaka-aineidenentistätehokkaampihyödyntäminenJA kiertotalouden toteuttaminen teollisuudessalisäätarvettamyösuusille innovaatioille。Äänekoskelletoimitettava rikkihappolaitostekniikka上Valmetinkehittämä。Olemmekehittäneetmyösuseita穆伊塔uusia bioteknologiaprosesseja sellu- JA energiateollisuudelle,毫米。ligniinin JAbioöljyntuotantoon,toteaa ValmetinYmpäristöjärjestelmät-liiketoiminnasta vastaava johtajaRistoHämäläinen.

toimituksen tekniset tiedot.

Toimitus sisältää Valmetin kehittämän rikkihappolaitoksen。Laitokseen sisältyy vahvojen hajukaasujen polttolaitos ja rikkihapon valmistuslaitos。Laitoksen tuotantokapasitetti tulee olemaan noin 35 tonnia rikkihapoa päivässä。Tämä tulee olemaan maailman ensimmäinen sellutehtaalla käytössä oleva suuremman kokoluokan rikkihappolaitos。

Uuden laitoksen ansiosta biotuotetehtaasta tulee rikkihapon suhteen lähes omavarainen, koska sellunvalmistusprosessissa syntyvät hajukaasut voidan jalostaa rikkihapoksi。Tämä tuo huomattavia ympäristöetuja。投资vähentää tehtaan vedenpuhdistamoon johdettavan sulfaatin määrää ja pienentää lähistöllä sijaitsevaan vesistöön kohdistuvaa kuormitusta nykyisen sellutehtaaseen verrattuna。Polttolaitosta voidan käyttää prosessihöyryn tuotannon varakattilana polttamalla hajukaasua, mäntyöljypikeä tai nestemäistä metanolia。

Valmet Toimittaa RikkihappolaitoksenMetsäGroupännkoskenBiotuoteteHtaalle。

Tietoa AsiakkaastaMetsä集团

MetsälsBoldulsovalsuullinen Metsolyuuskonserni,uusiutuva uusiutuvapäääraka-aine uusiutuva puu pohjoisenkestävästihoidetuistametsistä。Yritys Keskittyy Pehmo-Ja Ruoanlaittopapereihin,奴隶卫顿顿基奇,Selluun,PuutuotteisiinSekäPuunhankintaanJaMetsäpalveluihin。MetsäGroupin Liikevaihto Vuonna 2015 Oli 5 Miljardia Euroa,Ja SeTyöllistäänoin9 600Henkilöä。Toimintaa Noin 30 Maassa的Konsernilla。MetsäLiriitoOsuuskunta的MetsäGroupin Emoyritys,Jonka Omistaa Noin 116 000 SuomalaistaMetsänomistajaa。

RistoHämäläinen,Johtaja,Ympäristöjärjestelmät,Valmet,Puh。+358 40 505 2001
Timo Merikallio,Projektijohtaja,Biotuotetehdas,Metsä集团,Puh。+358 50 598 9342

在johtava prosessitknologian, automaatioratkaisujen toimittaja kehittäjä sellu, paperi- ja energiateollisuudelle。Tavoitteemme on tulla maailman parhaaksi asiakkaidemme palvelussa。

valmetin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2,9 miljardia Euroa。12 000 AmmattilaistammeYmpäriMaailmaaTyöskenteleeLähelläSealkaitamme,西部亚洲亚洲梅斯塔伦Edistämiseen - JokaPäivä。ValmetinPääkonttoriSijaitseeEspoossa JA Sen Osakkeet Nooterataan纳斯达克赫尔辛西斯州。

卢lisaawww.valmet.fi.www.twitter.com/valmetglobal.