Valmetin toimittama Sunilan tehtaan liignoboost -laitos luovutettu Stora Ensolle

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 6.10.2015 klo 11:00

Stora Enson Sunilan tehdas on nyt vastussa Valmetin toimittaman liignoboost -ligniininerotuslaitoksen käytöstä。Luovutusprosessin viimeisenä vaiheena ligniinin kuivatus siirtyi Stora Enson tiimin vastuulle 15.9.2015。linignoboost -laitos on integroitu osaksi sellutehdasta。Laitoksessa sellutehtaan mustalipeästä erotetaan ja otetaan talteen ligniini。投资merkittävä askel Sunilan tehtaan muutoksessa biojalostamoksi。Laitos otettiin käyttöön tammikuussa 2015 ja sen tuotantoa on kasvatettu vuoden aikana。

"Ligniinin erotusproessin avulla olemme vähentäneet hiilidioksidipäästöjämme korvaamalla maakaasua liignoboost -laitoksen tuottamalla kuivatulla ligniinillä。Lisäksi kehitämme tätä uutta tuotetta ja yhdessä asiakkaidemme kanssa aloittaaksemme ulkoisen myynnin”,sanoo Stora Enson生物材料师tuotannosta sta investinista vastaava johtaja萨卡里Eloranta

"Tämä邮差toinen kaupallisen kokoluokan liignoboost -laitos。Jatkamme tämän teknologian kehitystä, sillä näemme runsaasti mahdollisuuksia hyödyntää ligniiniä erilaisissa käyttökohteissa。Asiakkaamme voivat käyttää ligniinijauhetta tehtaallaan polttoaineena tai sitä voidaan käyttää raaka-aineena muihin materiaalehin ja tuotteisiin。Samalla ligniinin erotus lisää tehtaan ympäristösuorituskykyä”,sanoo johtaja安德斯·拉尔森Valmetin selu - ja energialiiketoiminnan biomateriaalit-yksiköstä。

LignoBoost-ligniininerotusteknologia

yksi Valmetin bioteknologiaratkaisuista, joilla vastataan kasvavaan kiinnostukseen käyttää biopohjaisia raaka-aineita。LignoBoost on Valmetin patentoima teknologia ligniinin erottamiseen sellunkeiton kemikaaliliemestä, mustalipeästä。Kun mustalipeää käsitellään hiilidioksidilla ja vahvalla happoliuoksella, ligniini saostuu, minkä jälkeen ligniini pestään ja kuivataan。木利尼尼在奥加尼宁波利梅里亚森lämpöarvo在samaa luokkaa kuin hiilen。我的意思是,我的意思是,我的意思是,我的意思是,我的意思是,我的意思是,我的意思是。

LingnoBoost-teknologian lisäksi Valmetilla on useita erilaisia bioteknologiaratkaisuja, kuten biohiili, ratkaisuja toisen sukupolven bioetanolin valmistukseen, pyrolyysiöljy sekä biomassan suora ja epäsuora kaasutus。

Tietoa asiakkaasta Stora Enso生物材料

Stora Enson biomaterialit -divisioona tarjoaa paperin, kartongin ja pehmopaperin valmistajille laajan valikoiman erilaisia sellulaatuja。likiketoiminnan tavoitteena登录kehittää korkean lisäarvon biopohjaisia tuotteita, jotka auttavat asiakkaita vähentämään ympäristöjalanjälkeään。Sunilan tehtaan vuosikapasiteetti on 37000 tonnia havusellua。Tehdas työllistää noin 160 henkilöä。

Anders Larsson, johtaja, biomaterialit, Sellu ja energia - likiketoimintalinja, Valmet, puh。+46 70 588 5477

Marita Niemelä, strategiajohtaja, Sellu ja energia - like iketoimintalinja, Valmet, puh。+358 50 4120 802

作者:johtava teknologian,自动化ja palveluiden toimittaja ja kehittäjä selu -, paperi- ja energiateollisuudelle。《邮差报》上的Valmetin visiona。

你有一份很好的工作,你有一份很好的工作,你有一份很好的工作。Vahvan teknologiatarjonnan ytimen muodostavat sellutehtaat, pehmopaperin-, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset。Valmetin edistyksellisiin automaatioratkaisuihin sisältyvät niin yksittäiset mittaukset kuin koko tehtaan kattavat avaimet käteen automaatioprojektit。

Valmetin liikevaihto vuonna 2014 oli noin 2,5 miljardia euroa。12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä。Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan纳斯达克OMX赫尔辛基Oy:ssä。

卢lisaawww.valmet.fi,www.twitter.com/valmetglobal