Valmetille suuri kattilatilaus Turun Seudun Energiantuotanto Oy:ltä

Valomet Oyj:NLehdistötiedote28.04.2014 KLO 10:15

Turun Seudun Energiantuotanto Oy (TSE)对valinnut Valmetin Naantaliin rakennettavan uuden voimalaitoksensa kattilatoimittajaksi。Voimalaitoksen on sunniteltu käynnistyvän vuoden 2017 syksyllä。

Valmetin toimitus sisältää kiertoleijuteknologiaa hyödyntävän monipolttoainekattilan, jonka höyryteho on 390 megawattia (MW), ja savukaasujen puhdistuslaitteiston。TSE:n voimalaitoksen kokonaiskustannusarvio on 260 miljoonaa euroa。Kattilalaitoksen向vastaavista投资tyypillisesti noin kolmannes。Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2014 toisen neljänneksen tilauksiin。

投资公司käytölle

Uusi voimalaitos korvaa Naantalin vanhan, jo 50 vuotta käytössä olleen hiilivoimalaitoksen, ja luo edellytykset uusiutuvien polttoainiden käytön lisäämiselle。Voimalaitos autaa myös täyttämään Euroopan Unionin alueella vuoden 2016 alussa voimaan tulevan IEA-päästödirektiivin vaatimukset。

“Voimalaitosinvestointi罗edellytykset energiatehokkaallesähkönJAlämmönyhteistuotannolle uudistuvilla polttoaineilla Tavoitteemme上hyödyntäämahdollisimman paljon kotimaisia polttoaineita energiantuotannossamme Investoinninmyötäolemme aiempaa riippumattomampia ulkomaisista polttoainetoimittajista,JA pystymme vaikuttamaan suotuisastimyösalueentyöllisyyteen。” toteaa Turun Seudun Energiantuotanto Oy公司:N toimitusjohtaja塔帕尼Bastman。

Tilauksella tulee olemaan tärkeä rooli toimittamamme kattilateknologian referenssinä。Kysymyksessä on suren kokoluokan monpolttoainelaitos, joka on suunniteltu käyttämään energiantuotannossa myös biopolttoaineita erittäin korkealla hyötysuhteella", kertoo Valmetin Sellu ja energia - likitoimintalinjan johtaja Jyrki Holmala。

Merkittävä määrä biopolttoainetta voimalaitoksen lähiympäristöstä

Voimalaitoksessa voidaan käyttää polttoaineena puuta, olkea, turvetta, kivihiiltä sekä jätteestä valmistetua kierrätyspolttoainetta。Tavoitteena在käyttää pääosin paikallista metsähaketta, joka kerätään ja kuljetetaan noin 100-150公里säteeltä laitoksesta。Haketta sunnitellaan käytettävän aluksi noin 0,7 miljoonaa kiintokuutiometriä ja myöhemmin jopa 1,2 miljoonaa kiintokuutiometriä vuodessa。

Uuden VoimalaitoksenRakennustyöton Suunniteltu Aloitettavan Vuoden 2014 Lopulla。Valmistutuaan Voimalaitos Tuottaa 900 Gigawattitien(GWH)SähköäJA1650 Gigawattuntia(GWH)LämpöäVuodessa。142 MWJALämpöteho44MW的LaitoksenSähköteho。

Tietoa Turun Seudun Energiantuotanto Oy:stä

Turun Seudun Energiantuotanto Oy TuottaaKaukolämpöäjaSähköäGurunJa NaantalinSudulleSekäProssihöyryäLähistölläSijaitSevienYritysten tarpeisiin。Yrityksen Omistavat Turku Energia;Rairision,Kaarinan Ja Naantalin KaupungitSekäFortum能力和热爱。

Valomet Oyj.

Lisatietoja antaa:
Jyrki Holmala, johtaja, Sellu ja energia - likitoiminta, Valmet Oyj, puh。+358 10 676 3210
JariNiemelä,Myyntijohtaja,Emea,Sellu Ja Energia -Liiketoiminta,Valomet Oyj,Puh。+358 50 317 8050

Valmet Oyj在Maailman Johtava Sellu-,Paperi- Ja Energiateollisuuden Teknologia- JA PalvelutoImittaja。11 000 AmmattilaistammeYmpäriMaailmaaTyöskenteleeLähelläSealkaitamme,西部亚洲亚洲梅斯特克服梅斯泰森·埃斯塔德(JokaPäivä)。

Valmetin asiakailleen tarjoamat palvelut kattavat kunnossapidon ulkoistuksesta ttaiden voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin。我们为您提供了一种有效的生物能源。

Valmetilla on yli 200 vuoden teolisuushistoria, ja yhtiö syntyi uudestaan sellu-, paperi- ja voimantuotantoliiketoiminnan irtautuessa Metso Oyj:stä joulukussa 2013。Valmetin liikevaihto vuonna 2013 oli noin 2,6 miljardia euroa。Valmetin tavoitteena on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa。

Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan纳斯达克OMX赫尔辛基Oy:ssä。

Luelisää.www.valmet.fi,www.twitter.com/valmetglobal.