ValmetValittuPäälaitetoimittajaksiSödraCellinSelluteHtaan Uudistukseen Ruotsissa

Valomet Oyj:NLehdistötiedote3.6.2014 KLO 10:00
Valmet在SaanutMerkittävänntilauksenRuotsistaSödraCellinvärönslayutehtaanuudistamisestaJa Uusista Laitteista。Tilaus在OsaSödraCellinYli 400 Miljoonan Euroon InvestIneiaVärönSeatuteHtaanVuotuisen Tuotantokapasiteetin Kasvattamiseksi 425 000 Tonnista 700 000 Tonniin。
TilausSisältyyValmetinVuoden 2014 ToisenVuosineljänneksenSensenJA在Arvoltaan Noin 200 Miljoonaa Euroa。
Valmetin toimitus auttaa Södra Celliä lisäämään merkittävästi sekä Värön tehtaan selluntuotantoa että energiatehokkuutta。Toimitukseen sisältyy uusi jatkuvan keiton keittämö sekä puunkäsittelyn, kuitulinjan, haihdutinlaitoksen, soodakattilan ja kaustisointilaitoksen, hiutalekuivaimen, kuivatuskoneen ja paalauskoneen uudistukset。Uudistushankkeen jälkeen Värön sellutehdas on yksi maailman suurimmista pitkäkuitusta sulfaattisellua valmistavista tehtaista。Uudistetun tehtaan on arvioitu käynnistyvän vuoden 2016 kolmannella neljänneksellä。
“Meillä上hyviäkokemuksiayhteistyöstäValmetin kanssa JA奥伦vakuuttunut,ETTA TAMA汉克tulee onnistumaan。OlemmetyöskennelleetläheisessäyhteistyössäValmetin kanssa祚suunnitteluvaiheessa JA摩罗hyvänpohjan projektille。Investoinnin avullalisäämmeselluntuotantoamme,parannamme energiatehokkuuttamme JAlisäämmebioenergiantuotantomahdollisuuksiamme,” SANOO的SödraCellin toimitusjohtaja古尼拉盐蛋白。
Olemme iloisia, että Södra Cell rotti Valmetiin tässä merkittävässä tilauksessa。Tämä关于我们的友谊和友谊kilpailukyvystämme selluteknologiamarkkinoilla。invininit selluntuotantoon ovat olleet aktiivisia ja Valmet on vahvasti mukana useassa käynnissä olevassa hankkeessa,“sanoo Valmetin Sellu ja energia - likitoimintalinjan johtaja Jyrki Holmala”。
Merkittavia tyollisyysvaikutuksia
Tilauksen arvioitu työllisyysvaikutus on noin 650 miestyövuotta pääosin Ruotsissa。Suuri osa laitteista toimitetaan Valmetin Ruotsin toiminnoista: keittolaitos ja kaustisointi Karlstadista, kuitulinja, hiutalekuivain ja paalauskoneisto Sundsvallista, ja haihduttamo ja soodakattila Göteborgista。Puunkäsittely ja sellun kuivauskone toimitetaan Suomesta。
Rakennustöiden aloitus edellyttää maa- ja ympäristötuomioistuimen lupaa。
TietoaSödraCellistä.
Södra在Etelä-Ruotsissa toimiva 51 000 metsänomistajan yhdistys。Yhdistys在kasvanut merkittäväksi sellun, puutuotteiden ja生物opolttoaineiden tuottajaksi。Södralla on 3 800 työntekijää ja se on jaettu neljään likitoimintta aluesee: Södra Skog, Södra Cell, Södra Timber ja Södra Interiör。
在Yksi mailman suurimmista markkinasellun toimittajista的Södra细胞。Sen Vuotuinen Selluntuotanto noin 1,6 miljoonaa tonnia。
Valomet Oyj.
Lisatietoja antaa:
Jyrki Holmala,Johtaja,Sellu Ja Energia -Liiketoimintalinja,Valomet,Puh。010 676 3210.
Anu Salonsaari-Posti, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Valmet, puh。050 453 4262
Ruotsissa:
Lars Dahlqvist, integraatiojohtaja, Sellu ja energia - likitoimintalinja, Valmet, puh。+46 70 606 80 90
Johanna Lindén,斯堪的纳维亚myynnin johtaja, EMEA, Valmet, puh。+46 705 90 95
Valmet Oyj在Maailman Johtava Sellu-,Paperi- Ja Energiateollisuuden Teknologia- JA PalvelutoImittaja。11 000 AmmattilaistammeYmpäriMaailmaaTyöskenteleeLähelläSealkaitamme,西部亚洲亚洲梅斯特克服梅斯泰森·埃斯塔德(JokaPäivä)。
Valmetin asiakailleen tarjoamat palvelut kattavat kunnossapidon ulkoistuksesta ttaiden voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin。我们为您提供了一种有效的生物能源。
Valmetilla on yli 200 vuoden teolisuushistoria, ja yhtiö syntyi uudestaan sellu-, paperi- ja voimantuotantoliiketoiminnan irtautuessa Metso Oyj:stä joulukussa 2013。Valmetin liikevaihto vuonna 2013 oli noin 2,6 miljardia euroa。Valmetin tavoitteena on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa。
Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan纳斯达克OMX赫尔辛基Oy:ssä。
Luelisääwww.valmet.fi,www.twitter.com/valmetglobal