Valmet Toimittaa savukaasupesurin kuopion energian haapaniemi 2- voimalaitokselle

Valmet Oyj:NLehdistötiedote18.11.2014 Klo 08:00

tilannut valmetiltasavukaasupesurijärjestelmänHaapaniemi2 -voimalaitokselle上的Kuopion Energia。savukaasupesurijärjestelmäja siihen kuuluva tehokaslämmönmöntalteenottoprosessiLisäävätmerkittätät; laitoksen energiateHokkuutta ja tuotantokapasiteettia。TämänUudenInvestoinnin avulla laitos saa talteenkaukolämpömärän,jokariittää9 000 keskikikokoisenomakotitalitalonLämmittämiseen。

Savukaasupesurin asennukset AlkavatKevättalvella2015,Ja Laitos onValmiinaKäyttöönJojo ensisyksynä。TilausSisältyyValmetin Vuoden 2014NeljännenVuosineljänneksensaatuihin tilauksiin。Tilauksen Arvoa Ei Julkaista。Kuopion Energian Hankekoneisuuden Kustannusarvio在12 Miljoonaa Euroa上。

"Hanke mahdollistaa kilpailukykyisen kaukolämmöntuotannon Kuopiossa myös tulevaisuudessa. Valmetin pesuritoimitus osoittautui teknistaloudellisessa tarkastelussa kaikista kannattavimmaksi ratkaisuksi. Tämän lisäksi meillä on hyviä kokemuksia yhteistyöstäValmetin kanssa aiemmin toteutetuissa projekteissa", kertoo Kuopion Energian tuotantojohtaja彼得·塞普莱

Uusi savukaasupesuri vastaakiristyneisiinpäästörajoituksiin

savukaasupesurin ansiosta kuopion ensergian haapaniemi 2 -Voimalaitoksen savukaasujen rikkidioksidioksidii-japölypästötaadaanevähennettyävuoden2016 allusta voimaan voimaan tulevien tulevien raja-arraja-arravojaen raja-arvojeen tas n vuimaivuimanttyävähennettyävähennettyävuoden2016SamallaLämpö,Joka nyt Poistuu savukaasujen Mukana Ilmaan,SaadaanHyödynnettyäkaukolämpönä。LisääntynytLämmöntuotantokapasiteettikorvaaöljykäyttöisiälämpökeskukskuksiahuippukuormitibitilanteissa。tämäuusiInvestivointipienentääVuotuistapolttoaineidenKäyttöähaapaniemenvoimalaitoksella yli yli 15 prosenttia。

"Kiristyvistä päästömääräyksistä johtuen olemme panostaneet voimakkaasti uusien savukaasupuhdistusjärjestelmien kehittämiseen. Päästöjen pienentämisen lisäksi voidaan hyödyntää savukaasujen lämpöteho tuottamaan lisäkaukolämpöä asiakkaille. Olemme erittäin tyytyväisiä, kun saamme toteuttaa tämän projektin yhdessä Kuopion Energian kanssa. Tilaus osoittaa asiakkaamme luottamusta tekniseen osaamiseemme ja tämänkaltaisen laajan projektin toimituskykyymme. Tämä jamuut vastaavat saamamme tilaukset ovat ovat ovat osoittaneet ratkaisumme kilpailukyiseksi“,toteaa valmetinympäristöjestilmät-liiketoiminnastavastaava vastaava johtaja johtajaRistoHämäläinen

valmetin toimitussisältääPesurilaitteistonja siihen liittyvien prosessilaitteidenlisäksilemassaolemassa olevienjärjestelmien,kuten nykyisen piipun piipun ja savukaasupuhaltimien现代人。toimitukseenkuuluuuutkkkänäosananykyisensähkösuotimenKäyttöiänjatkaminen。TäydelläTeholla的Lämmöntalteenotto46 Megawattia Ja Vuotuisena Energiana Noin 180 Tuhatta Megawattituntia。

Vuonna 2013 Valmet Uudisti Haapaniemi 2 -VoimalaitoksenpolttotekniikanPölypoltostaleijukerrostekniikaksi。

Kuopion Energian Haapaniemen voimalaitoksettuottavatsähköäjakaukolämpöä(Kuva Kuopion Energia)

Tietoja Kuopion Energiasta

kuopion energia oy tuottaaasähköäjakaukolämpöä,myySähköäSekäsekävastaakonsernin konsernin hallintopalveluista。YhtiönLiikevaihtoVuonna 2013 Oli 72 Miljoonaa Euroa JaHenkilöstönLukumärä108。

Valmet Oyj

RistoHämäläinen,Johtaja,Ympäristöjärjestelmät,Valmet Power oy,puh。+358 40 505 2001
PeterSeppälä,Tuotantojohtaja,Kuopion Energia Oy,PUH。040 709 7301

Kuopion Energia -Haapaniemen voiMaLaitOkset

Valmet Oyj在Maailman Johtava Sellu-,Paperi-JA EnergiateOllisuuden Teknologia- Ja Palvelutoimittaja。11 000 AmmattilaistammeYmpäriMaailmaaTyöskenteleeLähelläAsiakkaitamme,sitoutuneina asiakkaidemme Menestykesenkeenksenedistämiseen -jokaPäivä。

Valmetin Asiakkaillen Tarjoamat Palvelut Kattavat Kaiken Kaiken Kunnossapidon ulkoistuksesta tehtaiden ja voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin。vahvan teknologiatarjontamme ytimen muodostavat kokonaiset sellutehtaat,pehmopaperin-,kartongin- ja paperInvalmistuslinjat ja biioenergiaa biioenergiaa tuottavat voimalaitokset。

Yli上的Valmetilla 200 Vuoden Teollisuushistoria,JaYhtiöSyntyiUudestaan​​ Sellu-,Paperi- Ja Ja ja voimantuotantoliiketoiminnan irtautuiminnan irtautuesa metso oyj:Stäjoulukuussa2013Tulla Maailman Parhaaksi Asiakkaidensa Palvelussa上的Valmetin Tavoitteena。

valmetinpääkonttorisijaitsee espoossa ja sen osakkeet noteerataan nasdaq omx helsinki oy:ssä。

LueLisääwww.valmet.fi,,,,www.twitter.com/valmetglobal