Valmet toimtaa lämmöntalteenottokattilan LKAB:lle Ruotsiin

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 13.2.2014 klo 11:00

Valmet toimtaa lämmöntalteenottokattilan LKAB:n Svappavaaran kaivokselle Pohjois-Ruotsiin。Tilauksen arvo在lähes 10 miljoonaa euroa。Tilaus kirjataan Valmetin vuoden 2014 ensimmäisen neljänneksen saatuhin tilauksiin。

Valmet on vastuussa lämmöntalteenottojärjestelmän suunnittelusta, hankinnoista ja rakenamisesta, ja toimitus kattaa kaikki prosessilaitteet, kuten vedenkäsittelyn, syöttövesijärjestelmän, lämmönvaihtimet, pumput, instrumentinin ja asennuksen ja käyttöönoton。2014年,ja asennustyöt valmistuvat maaliskuuhun 2015 mennessä。

Lämmöntalteenottokattilan tärkein tehtävä网址:jäähdyttää Svappavaaran rautamalmin pellettointilaitoksen prosessikaasut。Prosessikaasujen jäähdyttäminen välttämätöntä myöhemmässä vaiheessa tapahtuvan savukaasujen puhdistuksen kannalta。Valmetin技术学家takaama erinomainen rotettavuus ja korkea käyttöaste ovat tästä joh屯tärkeässä roolissa malminjalostusprosessissa。Talteenotettu lämpö käytetään paikallisessa kaukolämpöverkossa。Lämmöntalteenottokattilan käyttöönoton myötä LKAB voi tulevaisuudessa asentaa höyryturbiinin sähköntuotantoa varten。

LKAB osoitti luottavansa kykyymme vastata yhtiön tarpeisiin tekemällä tilauksen Valmetilta。在vastaavan kattilan LKAB:n kaivokselle Kiirunan kaivokseen vuonna 2008”,sanoo Valmetin Sellu- ja energia - likitoimintalinjan myyntijohtaja Mikael Barkar。

Teknisia tietoja

Svappavaaran lämmöntalteenottokattila jäähdyttää rautamalmin pellettointilaitoksen prosessikaasut 320-400℃-asteesta 140℃-asteeseen, joka on savukaasujen puhdistuslaitoksen edellyttämä lämpötila。

Kattila tuottaa 28 megawattia (MW) höyryä kahdessa eri painetasossa, noin 2,5 ja 15 baarin paineessa。Höyry lauhdutetaan kaukolämmönvaihtimessa, ja lämpö hyödynnetään kaukolämpönä。vaihtoetoisesti lämpö voidan hyödyntää teollisuuden proessivesiverkostossa。Kaikilla kriittisillä järjestelmillä varajärjestelmä korkean käyttöasteen varmistamiseksi。

Svappavaaran kaivos jalostaa malmia rikastamalla ja pelletoimalla。luossavara - kiirunavaara AB (LKAB)在Ruotsin valtion kokonaan omistama kaivosyhtiö。LKAB on maailman johtavia jalostetujen rautamalmituotteiden toimittajia terästeollisuudelle, ja toimitukset muille teollisuudenaloille kasvavat jatkuvasti。Lisatietoja LKAB: sta www.lkab.com。

瓦尔麦特公司股价

Lisatietoja antaa:
Mikael Barkar, myyntijohtaja, Sellu ja energia - likitoimintalinja, Valmet, puh。040 534 4607。

Valmet Oyj在johtava sellu maailman上,paperi- energiateollisuuden teknologia- palvelutoimittaja。11 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä。

Valmetin asiakailleen tarjoamat palvelut kattavat kunnossapidon ulkoistuksesta ttaiden voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin。我们为您提供了一种有效的生物能源。

Valmetilla on yli 200 vuoden teolisuushistoria, ja yhtiö syntyi uudestaan sellu-, paperi- ja voimantuotantoliiketoiminnan irtautuessa Metso Oyj:stä joulukussa 2013。Valmetin liikevaihto vuonna 2013 oli noin 2,6 miljardia euroa。Valmetin tavoitteena on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa。

Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan纳斯达克OMX赫尔辛基Oy:ssä。

卢lisaawww.valmet.fi,www.twitter.com/valmetglobal