Tuleva Valmet terävöittää bioenergiantuotantoon liittyvää liketoimintaansa

Metso Oyj:n lehdistötiedote 19.12.2013 kllo 11:00 paikallista aikaa

Metson Massa, paperi ja voimantuotanto - likeiketoiminta, tuleva Valmet, tarjoaa energialiiketoiminassaan lämpö- ja voimantuotantoratkaisuja biomassan, jätteen ja hiilen hyödyntämiseen。Biomassaan perustuvien energiantuotantoratkaisujen osalta Valmet terävöittää tarjontaansa ja keskittyy jatkossa kattilalaitoksiin, kerrosleiju (BFB)- ja BioGrate-polttoteknologioihin perustuviin pienen kokoluokan voimalaitoksiin sekä kerrosleiju (BFB)- ja pellettiteknologiaan perustuviin, suuren kokoluokan lämpölaitoksiin。

Tuotevalikoiman terävöittämisen seurauksena Valmet on sopinut myyvänsä pienen kokoluokan lämpölaitos - likeiketoiminansa sekä siihen kuuluvat palvelutoiminnot Suomessa, Venäjällä ja Ruotsissa。Yritysjärjestelyjen kauppahintaa ei julkisteta。

Liiketoimintajärjestelyt Suomessa ja Venäjällä

请告诉我Venäjällä请告诉我你的名字lämpölaitos -请告诉我你的名字。我喜欢伊明塔在纽约的MW功率:tä我喜欢伊明塔在欧洲的功率为20万欧元。likiketoimintakauppaan kuuluvat Suomessa Kiuruveden toiminnot mukaanlukien tuotanto sekä Venäjällä Moskovan huoltotoiminnot。Suomen toiminnot työllistävät 68 henkilöä ja Venäjän toiminnot neljä henkilöä。

Kauppaan sisältyvät BioGrate- ja pellettiteknologiaan perustuvat pienen kokoluokan lämpölaitokset (tyypillisesti teholtaan alle 25 megawattia (MWth)), tuliputkiteknologiaan perustuvat öljy- ja kaasukattilat sekä näihin liittyvät palvelut。

Samassa yhteydessä Valmet ja KPA Unicon ovat sopineet yhteistyöstä BioGrate- ja pellettiteknologioiden kehittämisessä sekä arinoiden ja modulien valmistamisessa。

Suomen toimintojen osalta kauppa saadaan päätökseen vuoden 2014 tammikuun loppuun mennessä ja Venäjän toimintojen osalta vuoden 2014 ensimmäisen vuosineljänneksen aikana。

Liiketoimintajarjestelyt Ruotsissa

ruottsissa Valmet on sopinut pienen kokoluokan lämpölaitos - liketoiminnan myymisestä osalle MW Power AB:n nykyistä johtoa。Kauppaan sisältyy Sävsjön toiminnot, mukaanlukien tuotanto。Sävsjön toiminnot työllistävät 42 henkilöä。Kauppa on tarkoitus saada päätökseen tammikuun alussa 2014。

Kauppaan sisältyvät pienet pellettilämpölaitokset, öljy- ja kaasukattilat sekä näihin liittyvät palvelut。我喜欢我的名字,网址是seitsemän miljoonaa euroa。

朝鲜人民军联合部队在kattilalaitosten kokonaistoimituksiin ja elinkaaripalveluiden tarjoamiseen erikoistunut yritys。Tavoitteena on toimittaa asiakkayle valmiit ratkaisut lämmön- ja höyryntuotantotarpeisiin sekä tukipalvelut laitoksen käyttöaikana ja huoltojen yhteydessä。朝鲜人民国联盟集团:n liikevaihto oli edellisellä tilikaudella (2012) noin 30 miljoonaa euroa ja liikevoitto noin 3,8 miljoonaa euroa。Konsernissa työskentelee 70 energia-alan ammattilaista。

Konsernin päätoimipaikka上Pieksämäellä。www.kpaunicon.com

Tuleva Valmet Oyj on mail man johtava selu -, paperi- ja energiateolisuuden teknologia- ja palvelutoimittaja。11 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelevät lähellä asiakkaitamme ja ovat sitoutuneita asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä。

你有一份很好的工作,你有一份很好的工作,你有一份很好的工作。Vahvan teknologiatarjoomamme ytimen muodostavat kokonaiset sellutehtaat-, pehmopaperin-, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset。

Valmetilla on yli 200 vuoden teollisuushistoria ja yhtiö syntyy uudestaan sellu-, paperi- ja voimantuotantoliiketoiminnan irtautuessa Metso Oyj:stä 31.12.2013。Yhtiön liikevaihto vuonna 2012 oli noin 3 miljardia euroa。Valmetin tavoitteena在《邮差》上写着。

卢lisaawww.blumebaby.com,www.twitter.com/valmetglobal

Metso on kansainvälinen teknologia- ja palvelutoimittaja prosessiteollisuuden asiakkailleen kaivos-, maarakenus -, massa ja paperi-, voimantuotanto- sekä öljy- ja kaasualalla。Metson 30 000 osaajaa yli 50 masassa edistävät asiakkaidemme kannattavuutta ja kestävää kehitystä ympäri邮差。Metson osakkeet在listattu纳斯达克OMX赫尔辛基Oy:ssä。

www.metso.com,www.twitter.com/metsogroup

Jorma Lehtoviita, strategiajohtaja, Lämpö ja Voimantuotanto, Sellu ja energia - likiketoimintalinja, tuleva Valmet, puh。010 672 0000
Jukka-Pekka Kovanen, toimitusjohtaja, KPA Unicon, puh。0207 749 203
安德斯·斯蒂恩,toimitusjohtaja, MW Power AB, puh +46 70 188 37 38