Valmet har fått en order på två mjukpappersmaskiner för leverans till浙江景兴纸业股份有限公司

Valmet Oyjs pressmeddelande den 11 maj, 2021年下午2点

维美德杠杆två中国浙江景兴纸业股份有限公司维美德优势DCT纸机自动化系统。Den nya invest ingen resulterar iatt företaget kommer kunna möta en växande efterfågan på högkvalitativa mjukpappersproduckter både national och international。Uppstart är planerad在första halvåret 2022。

Ordern ingår i Valmets orderingång för första kvartalet 2021。Exakta värdet av ordern tillkännages inte men projekt i liknande omfning värderas直到omkring 20-30百万欧元。

“Vi arbetar kontinuerlight med teknikutveckling för att alltid kunna säkerställa optimal produktionskapacitet。Med avancerad teknik och service till hög kvalitet från Valmet, tillsammans Med ett gemensamt driv från båda parv, är vi övertygade om att vi kan nå våra förväntade målsättningar, " säger廖Changlv,浙江景兴纸业总工程师。

“Vi är otrolit stolta att Vi har fått förtroendet som leverantör i detta viktiga projekt。Det är alltid inspirerande att samarbeta med kunder som värderar toppmodern teknologi och vi ser fram emot ett givande projekt, " säger迷泽,维美德中国销售副总裁

维美德杠杆två中国浙江景兴纸业股份有限公司维美德优势DCT纸机自动化系统。

Teknisk信息

De två nya mjukpappersmaskinerna TM5 och TM6 har en bredd på 5,6米och en designhastighet på 2000米/分钟。Råmaterialet som kommer användas är färskmassa。Den nya produktionslinjen är optimerad för att spara energi och förbättra slutproduktens kvalitet。

Valmets leverans omfattar en komplett mjukpapperslinje med två Valmet Advantage DCT 200 HS mjukpappersmaskiner。Varje maskin är utrustad med en OptiFlo inloppslåda och en Yankee圆筒av stål。De kommer även ha den senaste Advantage-tekniken med en varsin ViscoNip压机,Advantage AirCap系统,WetDust dammhanteringssystem, banföringssystem och en SoftReel P rullstol。Dessutom ingår tre Valmet Focus omrullningsmaskiner。

Ett omfattande自动化系统spaket med Valmet DNA maskinkontroll,过程控制器och Valmet IQ kvalitetskontrolllsystem är också inkluderat。Ingår gör även komplett konstruktion, installationsövervakning, utbildning, uppstart och idrifttagning。Den nya linjen kommer öka producktionen med 12万吨mjukpaper。

浙江景兴纸业股份有限公司

景兴纸业地基1984年梅德福斯på paperperstillverkning och konvertering。Företaget är i dag börsnoterat och producerar牛皮纸,vitt牛皮纸,wellpapp och kartong, mjukpaper och andra生产者

企业沟通

För ytterligare信息,kontakta:
范泽,维美德中国销售副总裁,电话+86 139 0133 6277
张凯,维美德中国区纸巾销售总监,电话+86 138 0125 6035

Valmet Corporation är den ledande globala utvecklaren och leverantören av过程技术,自动化和服务inom massa-,造纸- och能源工业。Vårt mål är att ge våra kunder världens bästa service。

Valmets omfattande teknikutbud inkluderar såväl massabruk, producktionslinjer för纸巾,kartong och纸,som kraft- och värmeanläggningar för energiproduction。Valmets innovativa service- och automationslösningar förbättrar driftsäkerheten och prestandan i våra kunders processor och effektiviserar användningen av råmaterial och energi。

Valmets nettoomsättning 2020 var cirka 3,7 miljarder欧元。Våra 14 000 medarbetare runt om i världen finns nära kunderna och arbetar för att förbättra deras resultat - varje dag。Valmets huvudkontor ligger i Esbo,芬兰,och företaget är noterat på NASDAQ Helsingforsbörsen。

拉斯维加斯merwww.blumebaby.comwww.twitter.com/valmetglobal

处理礼物