Valmet levererar nyckelteknik和自动化直到Lenzings和Duratex gemensamma massabruksprojekt i Brasilien

我是巴西人,我是巴西人

Det Nya DissolvingMassabruket Med En KapacitetPå500 000吨BYGGS I DELSTATEN MINAS Gerais I Brasilien。
Det nya dissolvingmassabruket med en kapacitet på 500,000吨byggs i delasten Minas Gerais i Brasilien。

Valmet Oyjs Presseddelandedelande 23 Januari,2020 11:00 A.M.EET

Valmet ska leverera huvudsakliga processavnitt直到伦津和Duratex合资公司LD Celulose S.A. Det nya dissolvingmassabruket med en kapacitet på 50万吨/år är beläget i städerna Indianópolis阿拉瓜i delaten Minas Gerais i Brasilien。我支持ingår en fiberlinje, en massatorkings - och balningslinje, en indunstningsanläggning, en vitlutsanläggning samt ett automation system för hela bruket。

OrdernIngårivalmetsOrderingångFörFörstaKvartalet2020.VärdetPåordern上坐着。VärdetPåLeveranseri Denna Storlek Och Med Denna OmfattningUppgåriegelighttightclka 200-250 Miljoner欧元。

Valmets LeveransÄRSNELAV Den InvesteringPå1,3米鲁德US-Collar Som Lentings Och Duratex合资Görii dissolvingmassabruketpå500 000吨,därlenzing har en AndelPÅ51Procent Och Duratex 49 Procent.Uppstarten AV Det Nya Bruket Planteras Till到FörstaHälftenV2022Och Bruket Kommer AttMedfölsCirektaarbetstillfällenibuggnadskedet。NärBruketÄRFärdigtKommerLd Celulose S.A. attSysselsättaCirka1100PersonerFöratRdDrivaIndustrianläggningenOch de Plantager SomFörserden MedRåmaterial。Distommassaärduduudsakligaråmaterialetförattillverka lenzingsträbaseradetextiler och specialfibrer。

“Träbaserade fibersafibrer är en viktig del för att främja hållbarheten纺织工业公司和dena投资公司vår tillväxtstrategi och är en viktig milstolpe när vi strukturellt vill stärka vår公司在kostnadseffektiitet的职位。Vid planeringen av den nya produktionsanläggningen fokuserade vi särskilt mycket på hållbarhetsaspekter。Anläggningen kommer att vara en the av de mduktiva a energy effektiva bruken i världen ", sägerStefan Doboczky, VD på Lenzing Group。

“我在一个地区发现了一种社会经济学阳性的纤维素。Vi arbetar med bästa miljöpraxis och med ledande företag inom massaindustrin, till expel Valmet ", påpekarLuis Kunzel, VD på LD Celulose S.A.

“Tack vare våra bra referenser inom productionsteknik för disingmassachen stark närvaro i Brasilien har vi kunnat svara mot kundens behov av hög kvalitet och energieffektiitet samt stödja en hög productiontiitet och pålitlighet med våra automationslösningar。Vi är nöjda över att få vara en viktig合伙人när Lenzing och Duratex bygger ett bruk i världsklass och därigenom också vara med och göra förnybara råmaterial直到hållbara textil纤维”,sägerBertel Karlstedt,厨师förfifärslinjen纸浆和能量,Valmet。

信息om Valmets leverans

你可以在utökad leveransomflatning。Valmets teknik är beprövad för production av dissolvingmassaoch har flera referreferer。Utrustningen för projektet skräddarsys för hög tillgänglighet och energieffektivitet vilket ska ge låga driftskostnader。

我fiberlinjen ingår Valmets twin - roller -teknik för hög tvätteffekt med liten kemikalie- och vattenförbrukning。按摩- och balningslinjen tryggar柔性och säkrar en högkvalitativ massa och enkel drift med Valmets kvalitetsstyrningssystem。Indunstningsanläggningen omfattar Valmets tube -teknik som ger hög tillgänglighet och生产商租用kondensat som kan återanvändas直到100% på bruket。Vitlutsanläggningen omfattar kausticering och mesaugn och den är konstruerad så att den ska ge hög pålitlighet och behöva mindre underhåll。

Valumet DNA,AutomationsSystemetFörHelaBruket,Erbjuder Unik Integration MedProcessLösningar墨西普利州ProcessAnAlysatorer。Dessutom omfattar leveransen valmetslösningarförpristiellt互联网Med en模拟器FörOperatörsutbildingOMTäcker在HelaAnläggningenSamtGrundläggandeHårdvaraFöranslutning至Fjärrsupport-tjänster。

消息,我是昆德拉·伦津,奥·杜拉特

Lenzing Group Har SittSätei'SterrikeOchärEttInternationelltFöretagSoM arbetarMedräbaseradecellulosafibrer。DessaHögklassiga纤维鳄AnvändsInom Textilindustrin,InmoWoven-IndustrinFörHygienProdukterOch deAnvändsävenfövenfövenfövenfövenfövenfövenfövenfövenfövenfövenfövenfövenfövenfövenfövents-ochskyddskläderoch i Indertriella Plapikationer。RåmaterialetTräshandlasvidarevidaretilltäbaseraddiscolvingmassa ochmarknadsförsvarumärkenatencel™förtextilapplikationer,Veocel™förnfiberapochlenzing™förspeciberapplikationer inom andra branscher och produkter。Lenzing GroupOmsätterÅrligenMerän2000 Miljoner欧元。

Duratex är den största tillverkaren av industrialiserade träpaneler på södra halvklotet。Företaget har tre affärsområden: Trä, keramiska plattor och sanitetsutrust, metaller, elektriska duschhuvud och kranar。Trädivisionen omfattar träprodukter och skogsbruk, där eukalyptus produceras i skogar som omfattar mer än 251 tusen hektar。Duratex högkvarter är我住在巴西或produktionsanläggningar我住在哥伦比亚。

För ytterligare信息,kontakta:
Bertel Karlstedt,厨师för affärslinjen Pulp & Energy, Valmet, tfn +358 10 672 0000
Celso Tacla,地区厨师,Sydamerika, Valmet, tfn +55 41 3341 4501

Företagskommunikation

Valmet CorporationÄRden Ledande Globala Utvecklaren OchLeverantörenAV Process Teknik,自动化OCH服务Inom Massa-,Pappers-Och Energiindustrin。VårtMålÄRTATGEVÅRAKUNDERVÄRLDENSBÄSTA服务。

Valmets Omfattande TeknikutBud InkluderarSåvälMassabruk,ProduktionslinjerFör组织,凯隆澳累浦Papper,Som Kraft-OchVärmeanläggningarFörEnergiproduktion。Valmets Innovativa Service-OchAutomationsLösningarFörbättraRfriftäkerhetenoch prestandan ivårakunders加工器och effektiviseraranvändningenavråmaterialoch Energi。

Valmets nettoomsättning 2018 var cirka 3,3 miljarder euro。Våra 13 000 medarbetare矮小的om i världen芬兰人nära昆德那阿阿betar för att förbättra deras result - varje dag。Valmets huvudkontor ligger i Esbo,芬兰,och företaget är。

拉斯维加斯merwww.blumebaby.com,www.twitter.com/valmetglobal

Behandling av personuppgifter