Valmet bygger panna för avfallsbränslen直到Lidköping Energi

Valmet Ska Leverera en Ny,Avflulseldad Panna Till到LidköpingEnengiAB ILidköping。

瓦尔麦特公司股价2020年2月27日,东部时间上午11点

Valmet Ska Leverera en Ny,Avflulseldad Panna Till到LidköpingEnengiAB ILidköping。Med Den Nya Pannan Kommer Bolaget Att Kunna Omvandla 130,000吨Avfall PerÅr直到fjärrvärme,el och hetvatten ochÅngaförploodielltbruk,samtidigt som skadliga restprodukter tas om handpåelteettemoom handpåttt。

Ordern inkluderas i Valmets orderingång för det första kvartalet 2020。Värdet på en order av den här omfattningen är vanligtvis över 10 miljoner欧元。我将在2021年以下漂流。

“Vi är mycket stolta över de förbättringar Vi kommer att genomföra。我为你做了一件事,我们的能源生产,framför allt, förbättra vårt miljöavtryck。Vår miljöprestanda är redan bland de bästa i världen, men kommer vi att tterligare ett steg framåt。在瓦尔米兹·特克尼克的地方,人们在här投资在那里的一些东西,启发人们utvärderingsprocess för att säkra att骷髅få在bästa lösningen ", sägerStina Bergenheim, VD på Lidköping Energi。

Den nya pannan från Valmet kommer att ersätta två 35 år gamla pannor, och Lidköping Energi kommer också att ta andra steg för att öka återvinningen av Energi från bränslet。När真主安拉upgradeingar är på plats kan den årliga producduktionen av el dubleras。Ökad elproducktion i Lidköping sänker globala utsläpp av klimatgaser från elproducktion baserad på fossil bränslen。

潘南från瓦尔梅特代表beprövad teknik som med god边际möter EU-kraven i industriemissdirektivet。Jag är entusiastisk inför det här为实现该目标而进行的计划förverkliga det tillsammans med Lidköping Energi ", säger安德斯Victoren,销售和项目经理på Valmet。

Valmets leverans信息

Valmet kommer att leverera helan med kringsystem, som system för bränsle och aska。Leveransen inkluderar montage, driftsättning, utbilding och igångkörning。

Pannan kommer ha en termisk effekt på 20 MW的kommer att baseras på Valmets Teknik för bubblande fluidiserad bädd (BFB) med高级燃烧区(ACZ™),vilket ger den mycket låga发射器。Pannan kommer att kunna köra på en bred bränslemix, innehållande allt från industriavfall, sorterat avfall, biobränslen och kommunalt avfall。Idag finns det 20 ACZ-pannor i drift på en stor mängd olika bränslen。senaste designändringarna har ytterligare förbättrat den höga servicevänligheten它的目的是防止腐蚀。

Valmet bygger panna för avfallsbränslen直到Lidköping Energi

om的信息Lidkoping Energi AB

Lidköping Energi AB ägs av Lidköpings kommun。Företaget har cirka 60 anställda och förser 4 200 kunder med klimmatsmart fjärrvärme, el samt hett vatten och ånga för industriellt bruk。Lidköping Energi arbetar för att utveckla kostnadseffektiva的现代能源系统,从现在开始hållbart samhälle。

Foretagskommunikation

För ytterligare信息,kontakta:
Anders Victorén,销售和项目经理,EMEA, Valmet,电话+46 703 700950

Valmet公司är den ledande globala utvecklaren och leverantören av过程技术,massa自动化服务,纸张能源工业。Vårt mål är att ge våra kunder världens bästa服务。

Valmets omfattande teknikutbud inkluderar såväl massabruk, producduktionslinjer för tissue, kartong och paper, som kraft- och värmeanläggningar för energiproduction。Valmets创新服务- och automationslösningar förbättrar driftsäkerheten och prestandan i våra kunders processor och effektiviserar användningen av råmaterial och energi。

Valmets nettoomsättning 2019 var cirka 3,5 miljarder欧元。Våra 13 000 medarbetare runt om i världen finns nära kunna och arbetar för att förbättra结果- varje dag。Valmets huvudkontor ligger i Esbo,芬兰,företaget är诺特på纳斯达克Helsingforsbörsen。

拉斯维加斯merwww.blumebaby.com,www.twitter.com/valmetglobal

Behandling av personuppgifter