Valmet杠杆förbehandlingssystem för biomassa till PRAJ Industries i india

Anställda från PRAJ och Valmet vid PRAJ kontor i浦那,印度

瓦尔梅特·伊伊斯于十月三号压梅德兰德, 2019年11月11日

Valmet kommer att leverera förbehandligssystem till PRAJ Industries för deras andra generationens bioraffinaderiprojekt i Indien。Leveransen är planerad到år 2020年。Ordern ingick i Valmets orderingång för tredje kvartalet 2019。Värdet på ordern avslöjas inte。

Anställda från PRAJ och Valmet vid PRAJ kontor i浦那,印度

PRAJ uppför den första av fyra andra generationens integrerade bioraffinaderiprojekt i Indien, kontrakterade av leande företag på oljemarknaden。

“Vi är väldigt stolta över att vara en viktig del i omställningen直到化石bränslen i Indien。Valmet har många år fokuserat på att utveckla teknik för nya och framväxande bioteknologier。他的名字是fortsätta det utmärkta samarbetet med PRAJ Vi bedömer att efterfrågan kommer att öka på andra generationens etanol i Asien och global, " säger托马斯·琼森,销售经理på生物质转化技术部门,纸浆和能源,瓦尔梅特。

我在BioTrac公司工作系统直到PRAJ för deras andra generationens bioraffinaderiprojekt

Valmets leverans信息

我Valmets leverans ingår ett förbehandlingssystem för biomassa。Valmets koncept är baserat på Valmets långa erfarenhet inom massa och纤维板,som vidareutvecklats för att möta kraven från bioteknikområdet。Tekniken passar utmärkt för det inledande hydrolyssteget vid framställning av生物醇。我的朋友们都很高兴见到你än 10 leveranser。Med den här tekniken kan restmaterial som till expel rishalm användas för att producera klimatvänliga biobränslen。Det här är Valmets första kommersiella order i Asien för framställning av andra generationens etanol and den första leveransen till PRAJ。他信任montageövervakning, främst från瑞典和印度。

För ytterligare信息,vänligen kontakta:
Tomas Jonsson,销售经理,生物质转化技术单位,纸浆和能源,瓦尔梅特,电话+46 70 526 5114
Varun Jain,印度地区主管,亚太地区,电话+91 96548 13696
NK Jain,亚太地区销售、纸浆和能源总监,Valmet,电话+91 987325 1858

企业沟通

Valmet公司är den ledande globala utvecklaren och leverantören av过程技术,massa自动化服务,纸张能源工业。Vårt mål är att ge våra kunder världens bästa服务。

Valmets omfattande teknikutbud inkluderar såväl massabruk, producduktionslinjer för tissue, kartong och paper, som kraft- och värmeanläggningar för energiproduction。Valmets创新服务- och automationslösningar förbättrar driftsäkerheten och prestandan i våra kunders processor och effektiviserar användningen av råmaterial och energi。

Valmets nettoomsättning 2018 var cirka 3,3 miljarder欧元。Våra 13 000 medarbetare runt om i världen finns nära kunna och arbetar för att förbättra结果- varje dag。Valmets huvudkontor ligger i Esbo,芬兰,företaget är诺特på纳斯达克Helsingforsbörsen。

拉斯维加斯merwww.blumebaby.com,www.twitter.com/valmetglobal

处理个人资料