Nya valmet - leverage massatorklinjer igångkörda hos Klabin i Brasilien

Valmet公司fackpressmeddelande den 4 maj, 2016 klockan 11:00 EET (översättning)

Två nya massatorklinjer, levererade av Valmet, har körts igång vid Klabins nya massafabrik i Otigueira city i staten Paraná i Brasilien。Den första massabalen producerades enlight tidplan Den 4 mars, 2016。

Klabins nya massabruk kommer ha kapacitet att producera 1,5米尔顿massa per år, av vilka 1,1米尔顿är blekt eukalyptusmassa (BEK)和40万吨blekt barrmassa (BSK) tillverkad av furu。在此之前,我们一直都是这样的,我们都是gör我们一直都是världens我们都是这样的,我们都是这样的för。

“我们的杠杆广告för lövmassa producerade de första balarna enligt tidplanen i kontraktet。Det här är en stor framgång för vårt team som har arbetat hårt för att bygga av de största torkmaskinerna i världen, med en bredd på 9,5米。De två största torkmaskinerna i välden är nu i drift i Brasilien och båda är leverade av Valmet", säger诺伯特•施瓦兹, project jektledare på Valmet。

“Klabin tackar新浪finansiarer leverantorer、合作伙伴och anstallda为德拉insatser为丙氨酸sakerstalla genomforbarheten och forverkligandet av detta projekt, som ar窝storsta investeringen我foretagets史学家”,konstaterar foretaget我ett meddelande直到marknaden eft侦破att窝forsta massabalen偃角producerats。

奥姆昆登克拉宾州
Klabin, den största paper producenten och exportören i Brasilien, är den tillverkaren av förpackningspapper och kartong, wellpappsförpackningar, industrisäckar och timmerstockar。Företaget grundades 1899 och har 15 industrianläggningar i Brasilien och in Argentina。克拉宾är组织者i fyra affärsenheter: Skogsbruk, Massa, paper (kartong, kraft- och returpaper) och Förpackningar (wellpapp och industrisäckar)。

企业沟通

För mer信息kontakta:
Norbert Schwarz,项目经理,SA, Valmet,电话+55 41 9971 1625

Paulo Aguiar,高级销售和营销经理,SA, Valmet tel. +55 41 99890426

Valmet är den ledande globala utvecklaren och leverantören av teknik, massa自动化服务,纸张能源工业。Valmets mål är att ge新浪网världens bästa服务。

我们的医疗费用是1500美元,我们的医疗费用是nära。我是一个非常好的朋友från oss。公司主要生产和研发产品största finns i Göteborg, Karlstad och Sundsvall。

Valmets服务inkluderar allt från外包av underhåll直到reservdelar och förbättringar av fabriker och anläggningar。Vårt starka teknikutbud omfattar såväl hela massafabriker och producduktionslinjer för mjukpaper, kartong och paper, som kraftverk för production av bioenergi。Valmets avancerade automationslösningar sträcker sig från enstaka mätningar till omfattande, nyckelfärdiga automationsprojekt för hela anläggningar。

Valmets nettoomsättning 2014 var cirka 2.5 miljarder欧元。Våra 12 000 medarbetare runt om i världen芬兰nära kununderna och arbetar för att förbättra结果- varje dag。Valmets huvudkontor ligger i Esbo,芬兰,företaget är诺特på纳斯达克Helsingforsbörsen。

Mer信息芬兰人påwww.valmet.se,www.twitter.com/valmetglobal