Valmet levererar ny balningslinje och en flingtorkombyggnad till MM FollaCells massabruk i Norge

Valmet Oyjs press smeddelande den juli, 2022年吉隆坡,东部时间上午11点

Valmet kommer att leverera en ny balningslinje och en ombyggnad av flingtorksystemet直到Mayr-Melnhof Groups FollaCell massabruk i Norge。Det är den första fasen i ett större ombyggnadsprojekt på bruket som syftar till att upprätthålla brukets produktionskapacitet och minska behovet av underhåll。启动är planerad直到fjärde kvartalet 2023。

Ordern ingår i Valmets orderingång för andra kvartalet 2022。Värdet på denna typ av ombyggnad och leveransomfning är vanligtvis runt 8-10百万欧元。

" MM FollaCell AS valde Valmet som leverantör efter en noggrann utvärdering av flera alternativ。Den främsta anledningen直到att男仆föll på Valmet var Den välkända och väl beprövade tekniken med goda referenser”,萨格尔Odd Morten Aalberg, MM FollaCell董事总经理。

Vi är glada över att FollaCell har valt att samarbeta med oss i detta projekt。Plattpressen är en beprövad balformeringsmaskin som kommer att säkerställa hög tillgänglighet och öka tillförlitligheten för hela linjen,”säger每Jangdal,维美德的销售经理。

有意者:
MM FollaCell AS

Teknisk信息

我Valmets leverans ingår att byta ut en befintlig balningslinje med en ny。Den nya plattpressen kommer att öka tillgängligheten på linjen och minska behovet av underhåll。Flingtorksystemet kommer att byggas om med ett nytt kylsteg för att förbereda för den andra fasen i projektet。

信息MM Folla Cell

Norska MM FollaCell AS massabruk producerar högkvalitativ mekanisk massa - BCTMP och CTMP - av rundvirke och sågverksflis。Beroende på typ använder bruket 100% barrträ eller en blanning av barrträ och lövträ。Läget i norra Europa är en fördel inte bara på grund av den råvara som växer nära bruket。Dess tillgång till特隆赫姆峡湾erbjuder också idealisk infrastruktur。

Med en egen isfri hamn kan bruket leverera och ta emot per fartyg pålitligt året runt。MM FollaCell AS använder endast材质från hållbart skogsbruk。Den energi som krävs hämtas i första hand från ett miljövänligt vattenkraftverk i närheten。

企业沟通

För ytterligare信息,vänligen kontakta:
Per Jangdal,销售经理,木材和纸浆处理业务单元,纸浆和能源业务线,维美德,电话。+46 70 294 6340

Valmet Corporation är den ledande globala utvecklaren och leverantören av process steknik, automation och service inom massa-,造纸- och energiindustriin。医学våra自动化- och flödeskontrolls-lösningar kan vi serva en ännu bredare bas av processindustrier。

Vårt mål är att ge våra kunder världens bästa service。Våra 17 000 medarbetare arbetar nära tillsammans med våra kunder med målet att förbättra deras resultat - varje dag。

Företaget哈尔恩工业历史som sträcker sig mer än 220 år tillbaka i tiden och har en stark功绩som omfattar ständiga förbättringar och förnyelse。Under 2022 nåddes en ny milstolpe då Neles, ett flödeskontrollföretag gick ihop med Valmet。Det kombinerade företagets nettointäkter upppgick直到cirka 4,5 miljarder 2021年欧洲杯,baserat på de båda företagens siffror。

Valmets aktier är listade på Nasdaq börsen i Helsingfors och huvudkontoret ligger i Esbo, i Finland。

Följ oss påvalmet.com|推特 | Twitter (IR) | LinkedIn | 脸谱网 | YouTube | Instagram |

处理礼物