Valmet fortsätter att stärka sin affärsverksamhet genom förvärvet av Nordamerika-baserade冷水

Valmet Oyjs pressmeddelande den 1 mars 2022 kl. 16:00 EET

Valmet har den 1 mars 2022 förvärvat nordamerka -baserade Coldwater Seals, Inc., en global leverantör av förbrukningsvaror och tjänster till massa- och造纸工业。冷水哈尔tillverkningsanläggningar i USA och Sverige。Värdet på förvärven kommer inte att offentliggöras。

冷水分蘖剂,滴灌,滴灌,滴灌,滴灌,滴灌,滴灌,滴灌,滴灌,滴灌,滴灌,滴灌,滴灌。De är marknadsledare inom sugvalstätningar och plastlister för avvattningselement。

在de senaste tolv månaderna hade företaget en omsättning på cirka 15百万欧元。Den förvärvade verksamheten sysselsätter cirka 60人,som finns i USA(亚特兰大,GA, och Appleton, WI) samt i Kil, Sverige。冷水verkar global och har servicetekniker i mer än 70 länder。

Vi stärker kontinuerligt vår affärsverksamhet inom服务自动化。Det här förvärvet stödjer strategin att utöka utbudet av förbrukningsvaror。捷ag välkomnar varmt våra nya kompetenta kollegor till Valmet-teamet och in i vår starka globala服务业务线组织”,säger Aki Niemi,业务线总裁,服务,på Valmet。

“捷豹är övertygad om att冷水的framtid är i goda händer hos Valmet,”tillägger大卫威瑟斯,ägare och VD för冷水密封公司。

企业沟通

För mer信息kontakta:
Aki Niemi, Valmet服务业务线总裁,电话:+358 40 515 1145
Jukka Tiitinen,维美德北美地区总裁,电话+1404433-0937

Valmet Corporation är den ledande globala utvecklaren och leverantören av过程技术,自动化和服务inom massa-,造纸- och能源工业。Vårt mål är att ge våra kunder världens bästa service。

Valmets omfattande teknikutbud inkluderar såväl massabruk, producktionslinjer för纸巾,kartong och纸,som kraft- och värmeanläggningar för energiproduction。Valmets innovativa service- och automationslösningar förbättrar driftsäkerheten och prestandan i våra kunders processor och effektiviserar användningen av råmaterial och energi。

Valmets nettoomsättning 2021 var cirka 3,9 miljarder欧元。Våra över 14 000 medarbetare runt om i världen finns nära kunderna och arbetar för att förbättra deras resultat - varje dag。Valmets huvudkontor ligger i Esbo,芬兰,och företaget är noterat på NASDAQ Helsingforsbörsen。

Mer信息芬兰påwww.blumebaby.comwww.twitter.com/valmetglobal

个人资料的处理