Valmet har fått en order på en mjukpapperslinje直到Arkhbum组织集团i Ryssland

Valmet Oyjs发布meddelande den okto10月4日,美国东部时间2021年13:00

Valmet har fått uppdraget att leverera en komplett production slinje för mjukpapperstillverkning till Arkhbum Tissue Group LLC. I leveransen ingår förutom en Advantage DCT 200 mjukpappersmaskin, mäldberedning,自动化系统och en Focus omrulningsmaskin。Den nya linjen ska installeras på företagets pappersbruk i Vorsino industrial park i Kalugaregionen i Ryssland。Igångkörning är planerad直到första kvartalet 2023。

订购ingår i Valmets orderingång för tredje kvartalet 2021。Värdet avslöjas我的人有一个项目här storleksordningen värderas vanlittvis till mellan 20- 4000万欧元。

Den nya production slinjen är en del av Arkhbum Tissue Groups utvecklingsplan för att nå en total production ktionskacitet på 21万吨högkvalitativt mjuk- och torkpaper tillverkat av egen paperpersmassa。

“Vi är glada för att Vi fått den här普雷斯特geordern och för att kunna fortsätta vår spännande resa tillsammans med Arkhbum组织集团。Ett samarbette som开始了med leversen av en Focus Reelite omrulningsmaskin till deras första mjukpppersmaskin och som nu fortsätter med en komplett production ktionslinje。Advantage DCT 200 är en välbeprövad, tillförlitlig och effektiv teknik och vi är övertygade om att den kommer att bidra till nya framgångar, för Arkhbum Tissue Group, på marknaden, " säger简•埃里克森, Försäljningschef,纸厂事业部,造纸事业部,Valmet。

Valmet har fått uppdraget att leverera en komplett production slinje för mjukpapperstillverkning till Arkhbum Tissue Group LLC。

Teknisk信息

Den nya TM2-maskinen är 5、6米饲养的oär konstruerad för en hastighet på 2 000米/分钟。我完全生产kommer den at öka Arkhbums nuvarande kapacitet för servett-, toa- och tork纸med每år 70万吨。För tillverkningen används färskmassa från företagets eget massabruk。Linjen är optimerad för låg energiförbrukning och hög papperskvalitet。

我们的产品,我们的产品,我们的医疗mäldberedningssystem好Valmet Advantage DCT 200 HS mjukpappersmaskin.Maskinen är utrustad med enOptiFlo TIS II inloppslåda优势ViscoNip新闻kombinerad地中海优势再干och en“斯太尔洋基圆柱.Övrig Advantage-teknik som ingår ärAirCap直升机kapaWetDust dammsystemoch enSoftReelrullstol, samt komplett beklädnadspaket med维密成形织物gmValmet Press Felts STM瓦尔麦特公司黑带R ViscoNipbalte。Maldberedningsssystemet bestar avOptiSlush碎浆机OptiFinerkoniska raffinörer, Valmet DX skyddssilar ochOptiScreenmaskinsilar。Dessutom installeras enFocus Reelite R25 ENS omrullningsmaskinsamt rullhanteringssystem。

莱弗兰森innehäller även ettValmet DNA自动化系统Med process-, maskin-, och drift-styrning。Valmet IQ质量控制系统(QCS)med IQ光纤传感器,MD styning och IQ稀释分析器med CD Control för att säkerställa hög kvalitet på slutprodukten。

Tjänster för projektgenomförande så som komplett konstruktion, skeppning, installation, installationsledning, utbildning, igångkörning och idrifttagning ingår också i leveransen。

信息来自Arkhbum组织集团

Arkhbum组织集团är ett dotterbolag till Arkhangelsk纸浆造纸厂(APPM) som är en del av奥地利纸浆厂控股有限公司。APPM är en av de leande tillverkarna av vätskekartong och pappersmassa i Europa。Arkhbum组织集团tillhandahåller生产者av sitt eget varumärke Soffione till konsumenter i Ryssland, CIS-länderna och Europa。

企业沟通

För ytterligare信息,vänligen kontakta:
Jan Erikson, Valmet纸业线纸厂事业部销售副总裁,电话+46 70 517 14 90
Magnus Högman, Valmet公司纸厂事业部销售经理,电话+46 705 60 13 72

Valmet公司är den ledande globala utvecklaren och leverantören av过程技术,自动化和服务,为om massa,造纸,能源工业。Vårt mål är att ge våra kunder världens bästa服务。

Valmets omfattande teknikutbud inkluderar såväl massabruk, producktionslinjer för纸巾,kartong och纸,som kraft- och värmeanläggningar för energiproduction。瓦尔迈茨创新服务- och automationslösningar förbättrar driftsäkerheten och prestandan i våra kunders处理器och有效的användningen av råmaterial och能源。

瓦尔梅兹nettoomsättning 2020 var cirka 3,7 miljarder欧元。Våra 14 000 medarbetare runt om i världen finns nära kunderna och arbetar för att förbättra deras resultat - varje dag。Valmets huvudkontor ligger i Esbo,芬兰,och företaget är noterat på纳斯达克Helsingforsbörsen。

Mer信息芬兰人påwww.blumebaby.comwww.twitter.com/valmetglobal

处理个人资料