Renewcell väljer Valmet som huvudleverantör för utrusttrust till textilåtervinningsanläggning我Sundsvall, Sverige

Valmet Oyj 's pressmeddelande den, 2021年1月29日,东部时间上午10:15

Renewcell och Valmet har tecknat ett avtal för Valmet att leverera huvudutrust till Renewcells planerade textilåtervinningsanläggning om 6万吨årskapacitet på Ortvikens industriområde我Sundsvall, Sverige。朋友är我的朋友,我的朋友första textilåtervinningsanläggningen我的朋友världen。Renewcells nya Ortviken-anläggning är planerad att börja producera under första halvåret 2022。

OrdervärdetÄrPåRunt25 Miljoner EUR。OrdernIngårivalmetsOrderingångFörFörstaKvartalet2021。

“我的名字是genomgått en noggrann urvalsprocess och är övertygade om att Valmet är den bästa möjliga långsiktiga partnern till Renewcell i vår strävan att förändra den globala modeindustry。”Med en pålitlig leverantör Med lokal närvaro som Valmet minskar vi projekisken och knyter从事合作伙伴Med branschledandexpert nära oss。我的名字是:nära Valmet för号码是:sätta samman ett号码是:förstklassigt anläggningskoncept för textilåtervinning som号码是:är编号是:på Ortviken utan över hela världen,“kommenenterar”Patrik.Lundstrom,VDFörRenewcell。

“Hållbar återvinning av textil är väl anpassat till Valmets upppdrag att omvandla förnybara resser till hållbara resultat。Jag är väldigt stolt över att Renewcell valde Valmet som nyckelleverantör för denna banbrytande anläggning。Våra团队的arbetat bra tillsammans för att utveckla dessa lösningar och jag är很高兴看到这个结果。他的名字叫“我的儿子”,名字叫“我的儿子”,名字叫“我的儿子”,名字叫“我的儿子”,名字叫“我的儿子”,名字叫“我的儿子”Bertel Karlstedt,厨师för affärslinjen纸浆和能源,Valmet。

FörstaLeveransenAv Textil-Till-Massa-Fabrik I Industriell Skala

Genom sin patenterade process kan Renewcell återvinna cellullosabaserat textilavfall, som bomullskläder, till ett högkvalitativt nytt material kallat Circulose®,som är producerat av 100% återvunna textilier。År 2018 öppnade Renewcell en pilotanläggning i Kristinehamn, Sverige, med kapacitet att återvinna upp till 4 500吨cirlose®per år。Den nya anläggningen我住在这里på 6万吨每艘år med möjlighet öka kapaciteten i framtiden。

“基因组atersättanya textilfibrer som bomull med fibrer tillverkade avrishirs®kanmodemärkenminska klimat-ochmiljöpåverkan,orsakat av ravaruutvinning ocheltÖkatavfrfrånmodeindustrin,avsevärt。vi harfåtterkännandeförvårtarbeteföratgöramode merhållbart。Senast InkluderadesCirculose®OV时间杂志100bästauppfinningar2020,“SägerPatrik.Lundstrom,VDFörRenewcell。

“Detta项目är ett utmärkt依例pel på hur vi kan utnyttja Valmets breda kompetens inom bio-, massa- och pappersteknik för textilåtervinning。我有一个项目är Valmet inte bara在teknikleverantör,然后是är在gemensam resa。根据det senaste året har vi arbetat tillsammans för att finjustera tekniken för återvinning av纺织机。Vi har använt Valmets pilotmaskiner vid våra svenska och finska四中心för att göra testkörningar för att förvandla återvunnen textilråvara直到溶化马萨克,“förklarar理查德安德森,厨师för affärsenheten纤维加工på Valmet。

Valmet kommer leverera huvudutrustningen till Renewcells återvinningsanläggning。Renewcell gör om bomulls- och viskoskläder till dissolvingmassa, som är tillverkad av 100% återvunna textilier。《图片报》:亚历山大东卡

Teknisk信息OM ORDERN

我们将继续履行职责för beredning av fiberråvara,我将继续履行职责används我将继续履行职责skräddarsydda för detjekt项目。Valmets leverans inkluderar installation av maskinutrustning, driftsättning och teknisk support。En betydande del av tekniken är designad och tillverkad i Sundsvall, Sverige och Tammerfors och Jyväskylä,芬兰。

tork-och balningsutrustningenÄrregagnad och leverades ursprungligen av Valmet to to en Annan Kund Och expteras Nu I弗兰克·奥克运输队Tight SverigeMedNödvändigTeknisk支持Och安装Av ValmetPåRenewcellsAnläggning。

信息来自kunden Renewcell

Renewell Grundades 2012 AV Forskare Vid KungligaTekniskaHögskolan(犹哥)I斯德哥尔摩。företagettillhandahållerext alternativtråmaterialförtextilproduktion somersättersrurskrävande材料som bomull eller Petroleumbase ade Lements SoM聚酯。RenewcellÄrEttBörsnoteratFöretagNoteratPånasdaqFirst North Premier。

企业沟通

FörVidare信息Kontakta:
瑞卡德安德森,副总裁,纤维加工,纸浆和能源,瓦尔梅特,电话。+46 70 305 5722
Aria Saario,副总裁,战略和研发,纸浆和能源,Valmet,Tel。+358 50 590 2046

Valmet är den ledande globala utvecklaren och leverantören av processteknik,自动化和massa的服务,纸业和能源工业。Vårt mål är att ge våra kunder världens bästa服务。

Valmets Omfattande TeknikutBud InkluderarSåvälMassabruk,ProduktionslinjerFör组织,凯隆澳累浦Papper,Som Kraft-OchVärmeanläggningarFörEnergiproduktion。Valmets Innovativa Service-OchAutomationsLösningarFörbättraRfriftäkerhetenoch prestandan ivårakunders加工器och effektiviseraranvändningenavråmaterialoch Energi。

Valmets nettoomsättning 2019 var cirka 3,5 miljarder欧元。Våra 14 000 medarbetare矮小的om我världen芬兰人nära昆德那阿阿betar för att förbättra deras result - varje dag。瓦尔梅茨·胡维康托·利格尔·埃斯波,芬兰,och företaget är。

拉斯维加斯merwww.blumebaby.com.,www.twitter.com/valmetglobal.

个人资料的处理