Metsä从Valmet到leverantör进行苏打水升级并进行灭火när bolaget平面测试förnya Husums massabruk i Sverige

Metsa董事会Husum

Metsä董事会förnyar sitt bruk i Husum i Sverige。

Valmet Oyjs pressmeddelande den 2019年11月26日11:00 EET

Valmet och Metsä Board har tecnat avtal om leverans av viktig teknik för den planerade upgraderingen av Husums massabruk i Sverige。Leveransen omfattar的任何苏打水,在升级的av室,并在任何超级浓缩器。Avtalet är villkorat så att Metsä Board fatar sitt slutliga在att ha之后投资beslut erhållit miljötillstånd, vilket uppskattas ske tidigast under andra kvartalet 2020。

Ordern ingår i Valmets orderingång för fjärde kvartalet 2019。Värdet på ordern uppges inte。该项目将通过uppgår获得100-150米约纳欧元。在2021年,我将飘移。

"我们将在挪威的石油公司投资苏打水,förbättra tillförlitligheten我生产它förkorta det årliga underhållsstoppet。Den egna elproduktionen, som helt baseras på förnybar biomassa, kommer att dublera och öka integratets självförsörjningsgrad beträffande el直到över 80 %。研究人员发现头骨väsentligt steg för并认为它是vårt mål的100%化石。Valmet valdes直到leverantör av sodapannan och förbättringar av indunstningsanläggningen på goda erfarenheter vi haft dem下årens lopp ", sägerAri Kiviranta,发展高级副总裁,Metsä Board Oyj。

Våra senaste liknande projekt har get tt oss bra referser för vår sodapanne- och indunstningsteknik samt för vår förmåga att genomföra projekt。Vi kan svara mot Metsä Boards behov av bättre energieffektivitet och tillförlitlighet med vår högeffektiva panna- och indunstningsteknik samt vårt stöd för lösningar med industriellt internet ", sägerJussi Mantyniemiaffärsenheten Recovery, Valmet。

Metsä董事会förnyar sitt bruk i Husum i Sverige。

Valmets leverans信息

Valmets leverans omfattar en högeffektiv sodapanna med en kapacitet på 4 300 tTS/d(吨torrsubstans每吨)och som ersätter två gamla sodapannor。苏打水植物högeffektetsfunktioner, såsom höga ångegenskaper专利värmeåtervinning från rökgasen至förbränningsluften。

Pannan har konstruerats uppfylla stränga utsläppskrav med ett luftsystem i flera plan för att optimera förbränningen vilket ger låga NOx-halter och partikelutsläppen avlägsnas med Valmets egen elektrostatiska utfällningsteknik (ESP)。安装人员或仪器进入前,请使用本仪器。

upgraderingen av befintliga indunstarna med en TUBEL超级浓缩器kommer öka slutliga torrhalten i svartluten och därigenom öka ångproduktionen i sodapannan。Den öppna konstruktionen i Valmets TUBEL-teknik eliminerar tilltäppning av rör och ger bästa möjliga mekanisk tillförlitlighet。

Dessutom omfatar leveransen Valmets平台för industriellt internet med anslutning till Performance Center-tjänster och för att möjliggöra tillämpningar som ger mervärde i framtiden。

信息om kundenMetsä我们的董事会

Metsä Board är en leande europeisk tillverkare av premiumkartong av färskfiber, vilket omfattar falskartong, kartong för matservice och vit kraftliner。År 2018 upppgick företagets omsättning till cirka 1,9 miljarder euro och företaget sysselsätter cirka 2400 medarbetare。Metsä董事会ingår i Metsä集团。

Metsä Board Husum är ett integrerat kartong- och massabruk som producerar falskartong av färskfiber, vit kratliner samt blekt marknadsmassa。Produktionsanläggningen är belägen i Husum i Sverige。我2019年4月tillkännagav Metsä董事会新浪平面satsa på en升级av Husums massabruk。

För ytterligare信息,kontakta:
Jussi Mäntyniemi,副总裁,回收,纸浆和能源,Valmet, tfn +358 40 769 8154
Jonas Wallen,销售经理,项目,EMEA, Valmet, tfn。+358 50 385 1818

Koncernkommunikation

Valmet är den globala ledaren när det gäller utveckla och leverera processteknik,自动化服务,直到massa-, paper - och energiindustries。Vårt mål är att ge våra kunder världens bästa服务。

Valmets omfattande teknikutbud inkluderar såväl massabruk, producduktionslinjer för tissue, kartong och paper, som kraft- och värmeanläggningar för energiproduction。Valmets创新服务- och automationslösningar förbättrar driftsäkerheten och prestandan i våra kunders processor och effektiviserar användningen av råmaterial och energi。

Valmets nettoomsättning 2018 var cirka 3,3 miljarder欧元。Våra 13 000 medarbetare runt om i världen finns nära kunna och arbetar för att förbättra结果- varje dag。Valmets huvudkontor ligger i Esbo,芬兰,företaget är诺特på纳斯达克Helsingforsbörsen。

拉斯维加斯merwww.blumebaby.com,www.twitter.com/valmetglobal

Behandling av personuppgifter