Valmet stöttar toalettbygge i utvecklingsländer

Valmet startar nya året med att bli företagspartner直到föreningen给您写信gränser。Valmets bidrag på 6 000 kronor kommer att användas till byggandet av toalletter i föreningens projekt i Indien, Georgien eller Kirgizistan 2018年。

Gåvobevis - toalletter utan gränser

Valmet startar det nya året med att bli företagspartner ti我将föreningen给你写信gränser。

给我写信Gränser är en ideell förening som hjälper privatpersoner och företag att medfinance我写信utvecklingsländer。由ggs för en familjs bruk和familjen bidrar själv med cirka 30% av toalettens kostnad构成av arbete, pengar eller material。Toaletterna är ekologiska och byggs med möjlighet直到lokalt kretslopp eller i närheten av odlare som tar hand om avfallet på ett säkert sätt och använder det som gödselmedel。

我写信告诉你,我是纸包商
倡议stötta给我们写信Gränser kommer från Valmets mjukpapperverksamhet, som har sitt säte Karlstad。Verksamheten säljer och marknadsför utrustning och tjänster för att tillverka mjukpaper, som kununderna runt om i världen använder för att tillverka bland annat toalettpaper, hushållspapper, servetter och sanitetsprodukter。Om än inte lika avgörande som tillgång直到租用vatten och letter, så bidrar den här typen av生产商直到människors hälsa genom att motverka spridate av bakterier och病毒。通过händerna,他的名字是på rätt sätt är,他的名字是tvätta,他的名字是bakterier behöver fukt för att överleva他的名字是föröka sig。

Vanligare med mobiltelefon än toalett
芬兰人没有给我写信världen。启蒙Världshälsoorganisationen谁saknar 2,3 miljarder människor tillgång直到直到toalett。Det innebär att fler människor på jorden har möjlighet att använda en mobiltelefon än en toalett。我想去参观一下ökar risken för sjukdomar, samtidigt som många我想去samhällen är fattiga och har onom föda。Urinsorterande toletter som möjliggör tillgång till gödselmedel är ett sätt att komma åt flera problem på en gång, och det har toalletter utan gränser tagit fasta på。Föreningens mål går på så vis hand i hand med Valmets - att omvandla förnybara resser直到hållbara结果。

- Hållbarhet är kärnan我的家乡är stolta över att få vara med och bidra till toaletan gränsers goda sak, säger Katarina Åhsberg, kommunikationschef på Valmet。