Valmet och Fortum samarbetar med Preem för utvecklingen av bioolja until drivmedel until en ny nivå

Valmet Oyjs pressmeddelande den 2018年4月10日11时EET

法国木材工业协会för att producera avancerade, högvärdiga ligncellulosabaserade bränslen,直到chemel驱动högvärdiga biovätskor。该公司的注册商标为注册商标för,注册商标为注册商标biobränslen för,注册商标为欧洲商标målen för,注册商标为utsläpp,注册商标为växthusgaser。

项目är en naturlig fortsättning på konsortiets tidigare biooljeprojekt tillsammans med Teknologiska forskningscentralen VTT在芬兰,最终的结果是将其整合为热溶性材料för生产av hållbar bioolja som ska ersätta uppvärmningsolja i industrin。它是一个榜样är我漂移är Fortums energianläggning我Joensuu我芬兰。

Nu har parterna i konsortiet, Valmet och Fortum, avtalat om gemensam utveckling med Preem, som är ett svenskt raffinaderibag, och vars bidrag och know - whow är viktiga Nu när project jektet har nått fasen där man ska bedöma hela värdekedjan。

Baserat på de goda result som erhållits i den tidigare project jektfasen har företagen för avsikt att påbörja testi större skala。Preems sakkunskap inaffinaderitknik förstärker工程将在avsevärt bredare kunskapsbas för att uppnå de bästa结果。
Preem eftersträvar 3 miljononton i förnybara drivmedel före 2030, vilket ligger i linje med de mål som de inblandade bolagen har för hållbarhet och förnybar energi。

瓦尔麦特公司och Fortums辊ar att utveckla och kommersialisera produktionsteknik为uppgraderad pyrolysolja som lampar团体som直到exempel samprocessering我raffinaderi, och baserat pa en termisk pyrolysteknikplattform莱克阀门窝som芬兰人pa Fortums biooljeanlaggning我Joensuu, och som har levererats av瓦尔麦特公司。Preem kommer att fokusera på behandling av den upgrade热解soljan till drivmedel under raffinaderiförhållanden med lämplig teknik。

在芬兰的商业和瑞典的能源之间进行投资项目。

工程förväntas ge framgångsrika kommersiella framsteg före årtiondets slut。

企业沟通

För mer信息kontakta:
Joakim Autio,研发投资组合经理,Energi, Massa & Energi,电话+358 50 5455 297

Lotta Forssell, Massa & Energi市场营销和对外通信副总裁,电话+358 50 4553 6128

Valmet är den ledande globala utvecklaren och leverantören av过程技术,massa自动化服务,纸张能源工业。Vårt mål är att ge våra kunder världens bästa服务。

Valmets omfattande teknikutbud inkluderar såväl massabruk, producduktionslinjer för tissue, kartong och paper, som kraft- och värmeanläggningar för energiproduction。Valmets创新服务- och automationslösningar förbättrar driftsäkerheten och prestandan i våra kunders processor och effektiviserar användningen av råmaterial och energi。

我们的医疗费用是1500美元,我们的医疗费用是nära。我是一个非常好的朋友från oss。公司主要生产和研发产品största finns i Göteborg, Karlstad och Sundsvall。

Valmets nettoomsättning 2017 var cirka 3,1 miljarder欧元。Våra 12 000 medarbetare runt om i världen芬兰nära kununderna och arbetar för att förbättra结果- varje dag。Valmets huvudkontor ligger i Esbo,芬兰,företaget är诺特på纳斯达克Helsingforsbörsen。

Mer信息芬兰人påwww.valmet.se,www.twitter.com/valmetglobal