Svenskarna will slippa bära折边

Valmet AB:s pressmeddelande den juni 2016年9月30日CET

Många svenskar är trötta på att bära他们的名字hushållspapper från livsmedelbutiken, visar en ny Sifoundersökning。Och miljöhänsyn väger tungt när kvinnor väljer papperssort。

-所有的人upptäcker我的电话号码是:hushållspapper på nätet, få,一直到dörren。Dessutom är det klimatsmart jämfört med att真主安拉tar bilen至köpcentret, säger Jan Erikson, försäljningschef på industriföretaget Valmet, som levererar utrust och tjänster至bland annat造纸工业。

我år väntas livsmedelshandeln på nätet växa med nästan 40 procent och omsätta uppåt sex miljarder kronor bara I Sverige, spår Svensk Digital Handel。请阅读Sifoundersökning som Valmet beställt är通加街和斯文卡那街的地址få hemkörda。混乱关系av tio, 30 procent, vill slippa巴拉哼哼hushalls, och toapapper棉兰nagot fl, 36 procent framhaller mejerivaror。Vanliga butiksvaror som bröd, fisk och grönsaker hamnar långt后。

Även我övriga delar av världen växer e-handeln explosionsartat, enlight det globala information - och analysföretaget Nielsen, som berättar om e-handelstrender vid Valmet Tissue Making Days i Karlstad den 16 juni。

-我认为,som är en av världens största marknader med stor potential, stod näthandeln av mjukpaper för 85%的av nyförsäljningsvärdet 2015 med en tresiffrig tillväxt。Försäljning via nätet är en viktig förutsättning för allt fler verksamheter, säger Hewitt Lv,尼尔森Kinachef för området e-handel。

Sifounderökningen visar också att svenskarna väljer sitt toalett- och hushållspapper utifrån kvalitets- och miljöaspekter。温和的yngre kvinnor sätter nästan varannan miljöaspekterna allra främst。

- Behovet av att kombinera hög kvalitet med bra miljöegenskaper märks globalt, vilket driver på pappersproducenterna。Ny teknik för pappersmaskiner har gjort det möjligt att kombinera dessa egenskaper, vilket innebär hög effektivitet när det till såväl energi som råvaror, säger Jan Erikson från Valmet。

För mer信息,kontakta gärna:
Katarina Åhsberg, marknads- och kommunikationschef,组织磨坊,Valmet,katarina.ahsberg@valmet.com,电话:+ 46 73 097 12 12

简·埃里克森,försäljningschef, Valmet的组织磨坊,电话+46 705 17 14 90

拉斯维加斯希拉Sifoundersokningen哈尔

Valmet är den ledande globala utvecklaren och leverantören av teknik,自动化和服务在马萨,纸业和能源工业。Valmets mål är att ge sina kunder världens bästa服务。

Valmet har omkring 1500 medarbetare i Sverige som jobbar i nära samarbete med ett antal kunder。我将把您的书寄给您från oss。Vi har flera生产- och forskings och utvecklingsenheter varav de största芬兰人我Göteborg,卡尔斯塔德och Sundsvall。

Valmets service inkluderar allt från outsourcing av underhåll till reservdelar och förbättringar av fabriker och anläggningar。Vårt starka teknikutbud omfattar såväl hela massafriker och生产厂家för mjukpaper, kartong och paper, som kraftverk för生产av生物能源。Valmets avancerade automationslösningar sträcker sig från enstaka mätningar till omfattande, nyckelfärdiga automationsprojekt för hela anläggningar。

Valmets nettoomsättning 2015 var cirka 2,9 miljarder欧元。Våra 12 000 medarbetare矮小的om我världen芬兰人nära昆德那阿阿betar för att förbättra deras result - varje dag。Valmets huvudkontor ligger i Esbo,芬兰,och företaget är。

Mer information芬兰人på
www.valmet.se,www.twitter.com/valmetglobal