Valmet组织技术奖går直到修改av lövvedsmassa för组织生产

Valmet公司pressmeddelande den 17 mars 2015 EET 13.00 (översättning)

Vinnaren av Valmet组织技术奖tillkännagavs vid konferensen Tissue World i Barcelona, Spanien, den 17 mars, 2015。Utmärkelsen och prissumman på 25000美元gick till Abdus Salam, doktorand från美国北卡罗来纳州立大学。

syfet med组织技术奖är att främja学生och forskares arbete med att utveckla miljövänliga innovationer för tissuetillverkningsprocessen。在vartannat år och vinnaren utses在小组bestående av jurymedlemmar代表大学,vetenskapliga的组织者och Valmet。

Fokusområdet för årets pris var miljöeffektivitet。萨拉姆先生belönas för sitt arbete med modifierad lövvedsmassa för tissue production。Målet med Mr. Salams arbett arbett arbett utveckla in the ger of pappersegenskaper in bart naturliga material. Målet med Salams先生为我们提供了一份详细的资料。基因修改lövvedsmassa kan den bindas samman med en biologiskt nedbrytbar produckt som avsevärt förbättrar papprets absorptionsegenskaper。De modifierade纤维erna är elastiska, mycket mjuka, väldigt porösa och starka, och har dessutom mikrobiella egenskaper。

“Vi söker ständigt后的创新som gör纸巾加工者hållbar och miljöeffektiv。Mr. Salams innovation ligger väl i linje med vår strategi och visar hur biomaterial kan användas för att ge mjukpappersprodukter nya och förbättrade egenskaper。Detta är ett utmärkt例på hur forskare och den akademiska världen kan bidra till det viktiga arbetet med att utveckla hållbara lösningar för framtidens tissue tilverkning ", säger安德斯·比约恩Valmet, Tissue Mills业务部门副总裁。

“Jag uppskattar verkligen att kommittén har valt att belöna 2015年min forskning med Valmet组织技术奖。详情är min första internationella utmärkelse och den inspirerar verkligen utveckla nya生产者och idéer。他的名字是lövmassa,他的名字是gäller människors hälsa,网址是säger总部设在Abdus Salam, vinnaren av Valmet组织科技奖。

priscemin för Valmet Tissue Technology Award vid konferensen Tissue World i Barcelona

Läs mer om Valmet组织科技奖,inklusive ansökningskriterier, påwww.blumebaby.com/tissueaward

瓦尔麦特公司公司
企业沟通

För mer信息kontakta:
Anders Björn,副总裁,Tissue Mills业务部,Valmet,电话+46 705 17 13 38

艾伦·格里姆,瓦尔梅特纸巾厂事业部全球技术经理,电话+46 54 17 11 42

Valmet Corporation är en leande global utvecklare och leverantör av service och teknik inom
马萨,纸业,能源工业。Våra 10 500 medarbetare världen över arbetar nära kundna för att förbättra结果- varje dag。

我们的医疗费用是1500美元,我们的医疗费用是nära。我是一个非常好的朋友från oss。公司主要生产和研发产品största finns i Göteborg, Karlstad och Sundsvall。

Valmets服务inkluderar allt från外包av underhåll直到reservdelar och förbättringar av fabriker och anläggningar。Vårt starka teknikutbud omfattar såväl hela massafabriker och producduktionslinjer för mjukpaper, kartong och paper, som kraftverk för production av bioenergi。

Valmets nettoomsättning för 2014 var cirka 2.5 miljarder欧元。Valmets mål är att ge新浪网väldens bästa服务。

Valmets huvudkontor ligger i芬兰företagets aktier är诺特på纳斯达克OMX Helsingforsbörsen。

Mer信息芬兰人påwww.valmet.sewww.twitter.com/valmetglobal