SödraPåbörjarutbyggnadenavvärö

SödrasPubletdelanddelandeDelderatDen 8 oktober,2014年klockan 13:00 CET

我张,Den 8 oktober,TogsDetförstaspadtagetförubyggnadenavsödrasmasabrukivärö。Södra,Valumet Och NCC Deltog I CeremoninSomärbyggstartenPåSödras投资者Om DetyGt 4 Miljarder克朗。

SödrasStyreelseBeslutadeI Februari Att Investera 4 Miljarder Kronor I En Kraftig Utbyggnad Av MassabruketIVärö,Som Ligger Norr Om Varberg。Mark- OchMiljödratillståndatbåbörjasjälvabyggandet。DenFärdigaBabrikenBeräknasKunnaTasihubrukhösten2016.TubyggnadenInnebärattattionskapacitetenÖkarfåndagens425 000吨直到700 000吨Massa perÅr。BruketBlirdärmedEttVärldensStörstaFördensFörduktionAvBarrsulfatmassa。

Pasi Laine,Koncernchef Valmet,Lars Idermark VD OchKoncernchefSödraoch nils bjelm,副vd,segmentschefAnläggning,NCC建设。

- MarknadenFörPappersmassaVäxerGlobalt Och Nu BlirdetMöjligtFöratorttttsättaVäxatillsammans MedVåraKunder。Expogresenden AVSödraCellVäröärzhåtgärdsomstärkervårmarknadstaile。vi levererar redan idaghögkvalitatativmassa直到Flera olika kundsegment och detta kan vi nu Utveckla ochförstärka。AmbititenenÄRattvaraKunernasFörstahandsval,SägerLars Idermark.

Valmet Och NCC Harthts SOMHuvudleverantörernärdällerAtnalderaMassabruketivärö。Valmet Ska Leverera eTT NYTT Kontinuerligt Kokei Och Uppgraderingar Av Vedhantering,Fiberlinje,Indunstningsanläggning,Sodapanna,Kusticering,Flingtork,Torkmaskin Och Balning。Valmets Koncernchef Pasi Laine Deltog I Ceremonin。

NCC HarFåttuppdraget atttölmark-,anläggnings-och byggnadsarbeten,och代表vid ceremonin av nils bjelm,segmentschefAnläggningNCC建筑Sverige。

Genom Utbyggnaden AVSödraCellieVäröSkapas400Årsarbeten在enTioårsperiod下。Investeringen Skaparocksånyaarbetstillfällenpåbruketoch 220ArbetstillfällenInom Omkringliggande Verksamheter。Den Nya FabrikenBeräknasValaFärdig在Hösten2016下。

Förytterligare信息,KontaktaGärna:
Jonas Eriksson,PlatschefSödraCellVärötfn:0340-62 81 02
Gunilla Saltin,AffärsområdeschefSödraCellTFN:0470-855 91
Annica Gerentz,KommunikationsDirekTörTFN:0470-894 81

SödraÄren koncern medomfattande skoglig verkaamhet och en av de Ledande Prodenterna Av Pappersmassa,Trävaroroch生物学。FögsAv50 000 SydsvenskaSkogsägare,Har 3 500Anställdaochomsätter17米尔加特克朗。

直到索尔拉的Nyheter